کد خبر: ۸۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۵

دليل تأخير پرواز پُرحاشيه تيم ملي به تاشکند مشخص شد/ حق با کي‌روش بود!

 مديرعامل شرکت هواپيمايي زاگرس علت تاخير کاروان تيم ملي ايران به تاشکند تشريح کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سيد عبدالرضا موسوي در مورد دلايل واقعي تأخير پرواز هواپيماي تيم ملي ايران به تاشکند که انتقادات شديد کارلوس کي‌روش و اعضاي اين تيم را به همراه داشت، گفت: در آن روز ايران نبودم و من هم از اين خبر مطلع شدم و بر اساس شنيده‌هايم تصميم گرفتم و بعد هم زنگ زدم و از کي‌روش قبل از اينکه پرواز انجام شود دلجويي کرده و معذرت‌خواهي کردم. در اين خصوص ناهماهنگي‌هايي در سيستم ما و فدراسيون وجود داشت.

وي ادامه داد: در اين مورد هم فدراسيون مقصر بود و هم سيستم هواپيمايي زاگرس. ضمن اينکه من به تازگي به ايران بازگشته‌ام و در حال انجام بررسي‌هاي لازم هستم و از سيستم خواسته‌ام تا به ما گزارش لازم را بدهد. البته در اين مورد هيچ کارشکني به وجود نيامد و فقط يکسري اشتباهات و سوءتفاهم‌ها باعث شد تا اين تأخير به وجود بيايد.

موسوي با بيان اينکه اين اشتباهات هم از جانب ما بود و هم از جانب فدراسيون، در مورد اينکه آيا مشکل مالي در اين تأخير تأثيرگذار بود يا خير،‌گفت: فقط اينطور بگويم که يک «رسيد» دردسرساز شد، چرا که چکي که فدراسيون داده بود سر وقت به دست سيستم مالي ما نرسيد و مسئول سيستم مالي از پرسنل پرواز خواست تا جلوي پرواز را بگيرد، چون بدون دريافت رسيد از ديد بخش مالي شرکت، تأئيدي براي پرواز وجود نداشت. وقتي آنها پولي نگرفتند و اين دستور را صادر کردند.

رئيس هيأت مديره شرکت هواپيمايي زاگرس افزود: در واقع يک بخشي از اين تقصير بر گردن سيستم مالي ما بود و ما هم با او برخورد کرديم البته اينکه گفته مي‌شود اخراج شده است، صحت ندارد چون نمي‌توان در اين دوره و زمانه به اين راحتي افراد را از نان خوردن انداخت. ضمن اينکه اين فرد هم از ما عذرخواهي کرد.

وي تأکيد کرد: قبل از پرواز با کي‌روش تماس گرفته و از او عذرخواهي کردم و دلجويي‌هاي لازم به عمل آمد اما اينکه گفته مي‌شود او نمي‌خواست با هواپيماي داخلي پرواز کند يکسري شايعات بود و من در صحبت با او چنين برداشتي نداشتم و به من چنين چيزي نگفت ضمن اينکه او نيز از ترس خود از پرواز حرفي با من نزد. او اگر ترس داشت از اول هم نمي‌رفت. البته گويا شيطنت يکسري از دوستان رسانه‌اي نيز در اين موضوع تأثيرگذار بود.

موسوي در مورد اينکه کي‌روش در زمان عصبانيت فرياد زده بود، شرم بر شما باد،تاکيد کرد: در هر صورت در عصبانيت هزار تا حرف زده مي‌شود اما ما با افتخار اين قرارداد را با فدراسيون بستيم و 50 ميليون تومان هم تخفيف به آنها داديم و حتي اگر خود من هم در ايران بودم اگر اين مشکل اتفاق مي‌افتاد مي‌گفتم اگر پول نيامده اشکالي ندارد و پس از پرواز تسويه‌حساب مي‌کنيم چون بحث ملي بود، اما طي يک حرکت بچه‌گانه، اشتباهاتي صورت گرفت و چون اطلاعات به بخش مالي شرکت نرسيده بود آنها جلوي پرواز را گرفتند.

وي ادامه داد: من نيز خارج از ايران بودم و بعد از اينکه ساعت 10:25 با من تماس گرفته شد و اين موضوع را انتقال دادند و پرسيدند که فدراسيون با شما توافق کرده است که پولي ندهد که من گفتم خير. به من گفتند حتي تيم ملي هنوز براي پرواز نيامده است، در حالي که اطلاعاتي که به من دادند اشتباه بود و تيم ملي پاي پرواز بود. من هم نمي‌دانستم تيم ملي پذيرش شده و خبري نداشتم.

موسوي در مورد اينکه کفاشيان اعلام کرده است کي‌روش را ترسانده بودند، گفت:‌ اين شايعه هم به وجود آمد و به گوش من هم رساندند به من هم گفتند که کي‌روش حاضر نيست سوار هواپيماي MD شود و يک نفر او را ترسانده است اما من خودم اين موضوع را از زبان او نشنيدم.

وي تأکيد کرد: شايد در اين مورد شيطنت‌هايي شده باشد و اين موضوع از طرف خود بازيکنان صورت گرفته باشد، در هر صورت آنها جوان هستند و هزار جور شيطنت مي‌کنند و شايد اين شوخي‌هاي آنها چنين بحثي را به وجود آورده است. ضمن اينکه من اسم اين موضوع را سوءتفاهم مي‌گذارم نه شيطنت.

موسوي بار ديگر تصريح کرد: اين موضوعي که به وجود آمد مخلوطي از اشتباهات بود و اگر فدراسيون رسيد را به موقع به سيستم مالي ما تحويل مي‌داد هرگز اين اتفاقات نمي‌افتاد.

وي يادآور شد: پس از اطلاعات لازم با سيستم خودمان برخورد کردم ضمن اينکه تمام سيستم زاگرس مشتاق حضور تيم ملي بود و من دستور داده بودم با عزت و احترام به خاطر پرچم ايران با ملي‌پوشان برخورد شود.

مديرعامل شرکت هواپيمايي زاگرس که بارها به باشگاه استقلال نيز خدمات داده است، در اين مورد گفت: يکي از دلايل استقبال ما از استقلال به خاطر منافع ملي بود و اين تيم بايد در آسيا به کشورهاي عربي مي‌رفت و مي‌خواستيم تا بازيکنان اين تيم خسته نشوند.

وي گفت: آنقدر شهامت داشتم تا در اين مورد عذرخواهي کنم و بگويم سيستم من اشتباه کرده است. البته براي بازگشت در صورتي که هواپيماي ايرباس آماده باشد با افتخار به دنبال تيم ملي خواهيم رفت و اگر بتوانم خودم نيز خواهم رفت تا به صورت حضوري از کاروان تيم ملي عذرخواهي کرده و از دلشان در بياورم.

موسوي در پايان در مورد انتقادات بازيکنان تيم ملي نيز گفت: اينکه مي‌گويند مي‌خواستند تيم ملي را زمين بزنند، اينطور نيست و نه ما و نه فدراسيون و هيچ کس چنين نيتي نداشته و دروغ محض است بنده در آن روز اينقدر عصباني شدم که حتي دستور دادم ديگر به هيچ تيم ورزشي سرويس ندهيد چون مي‌خواهيم خير کنيم اما شرش گريبانمان را مي‌گيرد. ما مي‌خواهيم با افتخار با تيم ملي کشورمان برخورد کنيم و خواستار چنين قضايايي نيستيم.
*فارس