کد خبر: ۸۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۸

بازي پولادي با سربازي!

 ليگ فوتبال قطر پايان يافته ولي آقاي خوش‌قول فوتبال کشور به جاي حضور در پادگان، به لذت بردن از تعطيلات آخر فصل مي‌پردازد؛ موضوعي که اين روز‌ها با آميخته شدن به برخي حاشيه‌ها، بيش از هر زماني جلب توجه مي‌کند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سال گذشته بود که نام مهرداد پولادي همانند بسياري از فوتباليست‌هاي ديگر در ليست سياه فوتباليست‌هاي سرباز متخلف به چشم خورد؛ بازيکناني که کارت معافيت از خدمت آن‌ها جعل شده بود، افرادي که به بهانه‌هاي مختلف از يک کانال مشابه کارت معافيت گرفته بودند، با بهانه‌هاييي مثل کم‌بينايي يا واريکوسل.

واقعيت اين است که نه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از خدمت نرفتن پولادي درمانده است و نه مرزهاي اين خاک و بوم بي او به ناامني دچار شده است، ماهيت پيگيري اين موضوع تنها و تنها يک دليل دارد و آن هم برابري افراد در برابر قانون است، اين که خون هيچ کسي از ديگري رنگين‌تر نيست.

همان گونه که فرزند کارگري شريف در کشور موظف به گذراندن دوره مقدس سربازي است فرزند فلان آقازاده نيز بايد دينش را به کشور ادا کند. در اين مورد هم استثنايي وجود ندارد و پولادي بايد بداند که نمي‌تواند به واسطه امتياز حضور در تيم ملي فوتبال ايران از اين جايگاه سوء استفاده کند.

بي تدبيري رييس فدراسيون فوتبال
پيش از جام ملت‌هاي آسيا 2015 استراليا بود که بيش از هر زمان ديگري بحث فوتباليست‌هاي سرباز متخلف مورد پيگيري قرار گرفته بود. پولادي همان زمان بود که به قطر رفته بود تا کارش را با تيم الشحانيه قطر ادامه دهد، رييس فدراسيون فوتبال نيز به دنبال موجه کردن حضور پولادي در تيم ملي از اين سازمان به آن سازمان رفت تا مسئولان نظامي کشور را راضي کند که اين دفاع چپ تيم ملي را در استراليا همراهي کرده تا تيم ملي در اين ناحيه با مشکلي مواجه نشود.

همان زمان با فشارها و انتقادهاي درست مردم و رسانه‌ها کفاشيان مجبور به وعده‌اي شد تا فضا را آرام کند. اينکه پولادي پس از پايان قراردادش در فصل اخير به ايران باز خواهد گشت تا به سربازي برود و مسئله خدمتش را حل کند.

اما اکنون ليگ قطر به اتمام رسيده است و در حالي که ساير بازيکنان ايراني حاضر در اين ليگ از حدود يک ماه پيش براي حضور در اردوهاي آماده‌سازي تيم ملي به تهران آمدند پولادي همچنان بي‌سروصدا در حال لذت بردن از تعطيلاتش در قطر است تا رييس فدراسيون فوتبال هم‌چنان هيچ پاسخ قانع کننده‌اي براي افکار عمومي و مردم نداشته باشد.

البته کفاشيان جمله‌اي خنده‌دار را پس از اتمام مجمع‌ فوق‌العاده فدراسيون فوتبال در اين مورد به زبان آورد،‌ او گفت "با باشگاه‌هاي قطري هماهنگ هستيم و قرار است آن‌ها هماهنگي‌هايي را انجام دهند تا پولادي را براي بازگشت به ايران ترغيب کنند!؟".

باشد روزي برسد که همه مردم در جايگاه‌هاي مختلف، چه فرزندان مقامات عالي‌رتبه کشور و چه عضوي ناچيز از فوتبال ايران، در مقابل قانون سر فرود آوريم.
*ايسنا