کد خبر: ۸۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۰

برانکو مرد ششم در پرسپوليس

 بازگشت برانکو به تيم پرسپوليس تقريبا قطعي شده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، برانکو حرکت واقعي خود را در ايران از ابتداي ليگ شروع مي‌ کند و نتايج او در 6 بازي آخر ليگ و 5 بازي آخر ليگ قهرمانان آسيا نمي‌ تواند نمايشگر سطح توان و قابليت هاي او باشد.

را از مربيان کروات و ساير ملل بالکان را در ادوار گذشته با هم مي‌ خوانيم:

1. ولاديسلاو بگويچ: از ارديبهشت تا مرداد 73 سرمربي پرسپوليس بود. اين تيم را در سه هفته اول ليگ 73 هدايت کرد و سپس از اين تيم جدا شد و حميد درخشان جاي او را گرفت.

2. استانکو: در حالي که پرسپوليس در ليگ 74 خوب کار نکرده بود، استانکو از مهر 74 سرمربي پرسپوليس شد و اين تيم را که 12 امتياز از صدر جدول عقب بود با اختلاف 6 امتيازي قهرمان ليگ کرد. او پرسپوليس را در سال 75 هم به آستانه قهرمان رساند اما بعد از قطعيت قهرماني جاي خود را به درخشان داد.

3. ايوان مت کويچ: در دي ماه 76، سرمربي پرسپوليس شد. مت کويچ از بازي سوم پرسپوليس در ليگ 76 عهده دار مسووليت شد اما پرسپوليس از ليگ 76 کناره گرفت و بعد از 2 هفته از شروع ليگ 77 هم کنار گذاشته شد تا جايش را علي پروين بگيرد.

4. وينکو بگويچ: در سال 82 جاي علي پروين را در پرسپوليس گرفت وينکو نتوانست در هدايت تيم پرستاره پرس 82 از پس حاشيه ها برآيد و با 39 امتياز در 26 بازي بدترين مقام تاريخ پرسپوليس تا آن زمان که مقام پنجم بود به دست آورد.

5. زلاتکو کرانچار: بعد از 3 تغيير مستمر در پرسپوليس 87، کرانچار در سال 88 سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس شد و بعد از 21 بازي و کسب نتايج نسبتا خوب در تيمي که 18 تغيير در نفرات خود استفاده کرده بود کنار گذاشته شده جاي خود را به دايي داد.

6. برانکو ايوانکوويچ: حميد درخشان که 2 بار جاي مربيان کروات در پرسپوليس ساليان گذشته گرفته بود، اين بار جاي خود را به برانکو داد. سرمربي سابق تيم‌ملي که دوران موفقي را در تيم‌ملي فوتبال داشت، شخصيت و قدرت فني خود را در پرسپوليس از ابتداي فصل به نمايش مي‌ گذارد.

*ورزش 3