کد خبر: ۹۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۴

عراقچي: توافق خوب و مطلوب را هرگز فداي زمان نمي کنيم

 عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان گفت: هرچند 10 تير براي پايان مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 در نظر گرفته شده است اما توافق خوب و مطلوب را هرگز فداي تاريخ زماني نمي کنيم و هيچ تاريخ مشخصي براي ما مقدس نيست.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سيدعباس عراقچي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار سياسي خبرگزاري صدا و سيما پيش از عزيمت به وين گفت: اگر با گروه 1+5 به توافق برسيم و پروتکل الحاقي هم در اين توافق وجود داشته باشد، طبعا دسترسي هاي مديريت شده بدون هيچ گونه سو استفاده از آنها، در پروتکل الحاقي و توافق وجود خواهد داشت.

وي بازرسي از مراکز حساس و مکان هاي نظامي را دغدغه مهم ايران دانست و گفت: طبعاً هيچ کشوري اجازه چنين کاري را به بيگانگان نمي دهد و به هيچ وجه، بازرسي از مراکز نظامي، مورد پذيرش ما نخواهد بود.

وي درباره بحث هاي مربوط پي. ام. دي هم گفت: پاک شدن پرونده هاي پي. ام. دي خواسته ايران است و بايد روشن شودکه پرونده هاي پي. ام. دي غلط بوده و در مذاکرات نيز فشار مي آوريم که در چارچوب توافق، بايد تکليف اين پرونده ها روشن شود؛ پرونده هايي که عليه ملت ايران به دروغ درست کرده اند و به خورد افکار عمومي دنيا داده شده است.

عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي کشورمان گفت: بايد روشن شود که همه اينها کذب بوده و ادعاهاي غلطي است.

عراقچي تصريح کرد: در اين چارچوب، دو طرف به دنبال راه حل هايي هستند که آژانس بتواند به سوال و پرونده هاي گذشته ايران يک پاسخ درخور پيدا کند اما هنوز هيچ راه حلي نهايي نشده و همچنان مشغول رايزني هستيم.

عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي جمهوري اسلامي ايران همچنين تاکيد کرد: هرچند 10 تير براي پايان مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 در نظر گرفته شده است اما توافق خوب و مطلوب را هرگز فداي تاريخ زماني نمي کنيم و هيچ تاريخ مشخصي براي ما مقدس نيست.

از سر گيري هشتمين دور از مذاکرات هسته اي از امروز در وين

بر اساس اين گزارش، هشتمين دور از گفت وگوها به منظور ادامه نگارش پيش نويس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امروز چهارشنبه با حضور سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونان وزير خارجه ايران و هلگا اشميد معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که به نمايندگي از کشورهاي 1+5 در اين مذاکرات حضور دارد در وين آغاز مي شود.

سيد عباس عراقچي و مجيد تخت روانچي معاونين وزيرخارجه ايران پيش از ظهر امروز چهارشنبه گفتگوها با هلگا اشميد معاون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا به منظور نگارش پيش نويس متن برنامه جامع اقدام مشترک را از سر مي گيرند.