کد خبر: ۹۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۰

سالروز معجزه کي‌روش در اولسان


 روز 28 خرداد يکي ديگر از روزهاي طلايي تاريخ فوتبال کشورمان است.دو سال پيش تيم‌ملي فوتبال کشورمان با پيروزي 1 ـ صفر برابر کره جنوبي در شهر اولسان کره جنوبي به جام‌جهاني 2014 صعود کرد. ايران در حالي به جام‌جهاني رفت که کارش سخت تر از هميشه براي صعود به جام‌جهاني مي‌ نمود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، ما در سه بازي آخر بايد با قطر و کره جنوبي در زمين حريفان و لبنان در تهران بازي مي‌ کرديم. هر چند در بازي رفت برابر لبنان در بيروت مغلوب شده بوديم اما براي ما مسجل بود که در تهران برابر لبنان برنده مي‌ شويم اما برد برابر قطر که در دو بازي آخرش در تهران ميزبان قدرتمند را مجبور به تساوي کرده بود و کره جنوبي که هيچگاه در مسابقات رسمي در خاک خودش به ايران نباخته بود، دور از ذهن به نظر مي‌ آمد حتي خوشبين ترين هواداران فوتبال هم باور نمي‌ کردند که ايران بتواند برابر اين دو حريف در خانه آنها به پيروزي برسد اما اين دو نتيجه معجزه وار شکل گرفت؛ ايران برابر قطر يک ـ صفر برنده شد اما خيلي ها شانس و اشتباه داور را در اين پيروزي دخيل مي‌دانستند و سرانجام روز موعود فرارسيد.

قبل از بازي دو تيم ايران و کره جنوبي که در اولسان انجام شد مربي کره جنوبي که صعود تيمش را تقريبا قطعي مي‌ دانست از ازبکستان که مثل ايران شانس صعود به جام‌جهاني را داشت، حمايت کرده و بازي رواني ضدکشورمان را شروع کرد. در حالي که کي‌روش به صورت حرفه اي به دفاع از ايران پرداخت.

ايران بازي را با سياست مهار و پيشگيري از برنامه هاي تاکتيکي کره آغاز کرد اما کره جنوبي برخلاف تصور ما با تاکتيک کهنه ارسال توپ هاي بلند در محوطه جريمه براي مهاجم بلندقدش کار را شروع کرد. کره اي ها مي‌ خواستند تا با موقعيت آفريني اين مهاجم بلندقد برنده شود اما بازي سرنوشت ديگري يافت. رضا قوچان‌نژاد در ميانه نيمه دوم دروازه حريف را باز کرد و بازيکنان تيم در يک چهارم پاياني بازي تلاش و جانفشاني زيادي از خود نشان داده و پيروزي را حفظ کردند. در همان زمان ازبکستان در حال گلباران قطر بود و کره جنوبي شانس آورد که ازبکستان تنها يک گل بيشتر نزد که اگر اينگونه مي‌ شد ايران و ازبکستان به جام‌جهاني مي‌ رفتند و کره جنوبي راهي بازي پلي آف مي‌ شد.

*ورزش 3