کد خبر: ۹۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۲

کشته شدن يک سرهنگ سعودي در مرز یمن

  ستاد فرماندهي نيروهاي سعودي از کشته شدن يکي از نيرهاي ارتش بر اثر انفجار مين در يکي از مناطق مرزي نزديک يمن خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،فرماندهي عمليات عربستان ديروز (پنجشنبه) در بيانيه‌اي اعلام کرد که در عمليات پاکسازي مناطق مرزي ظهران و جيزان، سرهنگ "عبدالله بن صالح البلوي" بر اثر انفجار مين کشته شد.

از موشک باران مراکز استقرار گارد مرزي عربستان و ديگر مواضع نظامي اين کشور از جمله الرميح و الدخان و ملحه در دو منطقه مرزي ظهران و جيزان نيروهاي مردمي يمن به پايگاه نظامي مبخره رژيم سعودي در جيزان يورش بردند.

از سوي ديگر يک مقام نظامي مسوول خاطرنشان کرد: واحد پشتيبان موشکي ارتش و کميته هاي انقلابي چندين موضع نظامي سعودي در جيزان را با دهها موشک و گلوله توپ هدف قرار داد.

همچنين ارتش و نيروهاي مردمي يمن به پايگاه نظامي المنجره در جبهه الطوال يورش بردند و توانستند ستاد فرماندهي را در آن منهدم کنند و پس از آن سربازان سعودي بدون درگيري با خودروهاي نظامي و زرهي خود فرار کردند.

** نبرد در عدن و تعز
بندر عدن در جنوب يمن نيز شاهد درگيري هاي شديد ميان نيروهاي يمني و عناصر القاعده و شبه نظاميان ديگر بود.

يک مقام نظامي تاکيد کرد: ارتش و کميته هاي مردمي پس از به عقب راندن عناصر تروريست القاعده در منطقه دارسعد به سوي شهر الانشاءات به پيشروي پرداختند.

در همين راستا درگيري ميان ارتش يمن با حمايت کميته هاي انقلابي با تروريست هاي القاعده و ديگر گروههاي شبه نظامي در استان تعز در جنوب غرب يمن ادامه يافت.

فرماندهان حاضر در صحنه عمليات گفتند: دهها تن از عناصر تروريست القاعده در منطقه بطن الوادي به هلاکت رسيدند.

فرماندهان مزبور توضيح دادند: القاعده و گروههاي شبه نظامي سعي دارند تا از فشار وارده بر عناصر خود در منطقه الروضه واقع در مرکز شهر تعز بکاهند که هم اکنون از سوي نيروهاي ارتش و کميته هاي انقلابي به شدت در محاصره قرار گرفته اند.
*العالم