کد خبر: ۹۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۰

نکو، آندو و رحمتي مجاني به استقلال بيايند

  شاهرخ بياني مربي فصل گذشته استقلال بعد از انتخاب مظلومي گفت: من هم به ايشان تبريک مي‌ گويم و اميدوارم برخلاف سال گذشته باشگاه از آقاي مظلومي حمايت کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، بياني گفت: من همين امروز به ايران برگشتم. خبر انتخاب آقاي مظلومي را هم شنيدم به هر حال ايشان از خانواده استقلال هستند. بهشان تبريک مي‌ گويم، اميدوارم که تيم خوبي جمع و جور کنند و باشگاه هم از او حمايت کند.

باشگاه بايد حمايت کند، مربي مهم نيست
گزينه هاي ديگري هم به عنوان مربيگري استقلال وجود داشت، مثل آقاي منصوريان، استيماچ ولي به نظر فرقي نمي‌ کرد که چه کسي مربي شود. من خودم گنده تر از امير قلعه‌نويي مربي اي نمي‌ شناسم که پرافتخارترين مربي ليگ است. اما وقتي کمک مالي نباشد هيچ مربي اي نمي‌ تواند نتيجه بگيرد. آقاي مظلومي يا مربي خارجي فرقي نمي‌ کند، بايد باشگاه ساپورت مالي داشته باشد و بازيکنان سر موقع پول هايشان را بگيرند و چک هايشان را بگيرند تا دست مربي باز باشد. وقتي در تيمي 7، 8 ماه بازيکنان پول نگرفتند و پاداشي وجود ندارد مربي هم نمي‌ تواند در صورتي که بازيکنان بد بازي کنند آنها را جريمه کند. به نظر من سختي هاي مربيگري در استقلال کم و کوچک نيست. مشکلات مالي هم به يکي، دو روز برنمي گشت و مدت زمان طولاني بود که چنين اتفاقي افتاده بود.

به موقع در مورد بازگشت رحمتي، نکونام و آندو حرف مي‌ زنم
در مورد بازگشت رحمتي، نکونام و آندو بايد بگويم، حضور اين بازيکنان بستگي به نظر سرمربي دارد. به هر حال از نظر اسم اين بازيکنان کوچک نيستند ولي در مقابل مي‌ بينيم که تيم هاي جواني مثل نفت، فولاد و ذوب‌آهن که بازيکنانشان هنوز اشباع نشده اند، با ميانگين سني پايين تر و انگيزه بالاتر سخت کار مي‌ کنند و نتيجه مي‌گيرند. البته من حضور بازيکنان جوان در کنار باتجربه ها را مي‌ پسندم. حالا اجازه بدهيد اين بازيکنان به استقلال بيايند تا بعدا در مورد آنچه که آنها با استقلال کرده اند، صحبت کنيم!

اگر نکونام، آندو و رحمتي بدون پول براي استقلال بازي کنند، دمشان گرم
استقلال طرفداران باهوش و فهيمي دارد که اکثر آنها تحصليکرده و باشعور هستند. فوتبال مثل قديم نيست و الان هر روز روي شبکه هاي تلويزيوني مي‌ تواني آن را دنبال کنيد. يک مثال مي‌ زنم مثلا شما بازي مسي و رونالدو را نگاه کنيدکه چقدر کم نوسان هستند ولي در فوتبال ما اينطور نيست. من نمي‌ گويم که مقصر بازيکن است، به هر حال وقتي بازيکنان قرارداد مي‌ بندند روي پولشان برنامه ريزي دارند. اما اگر اين بازيکنان بزرگ با وجود مشکلات مالي قرار است به استقلال بيايند و براي تيم بازي کنند، دمشان گرم که يک استقلالي واقعي هستند و استقلال را حقيقتا دوست دارند.

اول بدهي هاي فصل پيش را بدهند بعد قرارداد ببندند
از سويي اسامي بازيکناني مثل ادينهو، شريفات، ميداوودي نيز براي حضور در استقلال به گوش مي‌ رسد فکر مي‌ کنم که باشگاه بايد اول بيايد بدهکاري هاي فصل گذشته را تسويه کند بعد قراردادهاي جديد ببندد نه اينکه باز هم با وجود قراردادهاي ميلياردي به بازيکنان بدهکار شود و بدهکاري روي بدهکاري بياورد. شايد هم شرايط با سال گذشته خيلي تفاوت کرده و اسپانسر مي‌ تواند همه بدهي ها و پول قراردادهاي جديد را پرداخت کند. ما که در سال گذشته از وسط راه اسپانسر باشگاه پشيمان شد و بعد از آن بحث خصوصي سازي به ميان آمد که در نتيجه بزرگترين ضربه را استقلال و پرسپوليس خوردند و نتيجه نگرفتند.

مظلومي خانواده استقلال است
اينکه مي‌ گويند مظلومي مثل درخشان مربي سنتي است، من قبول ندارم. بايد خوشحال باشيم که يک نفر از خانواده استقلال مسووليت را به عهده گرفته هر کدام از آنها مربيان بزرگي هستند. خود آقاي قلعه‌نويي هم با وجود همه مشکلاتي که وجود داشت، ايستاد چون استقلال را دوست دارد و دنبال منافع شخصي خودش هم نبود. يکي از پوئن هاي استقلال و پرسپوليس اين است که کساني در اين تيم ها حضور پيدا مي‌ کنند که عاشق آنها هستند.

چوب لاي چرخ استقلال نمي‌ گذاريم
کادرفني فصل پيش به خاطر علاقه اي که به استقلال دارند از تيم حمايت خواهند کرد و ما مثل بعضي ها نيستيم که چوب لاي چرخ استقلال بگذاريم. خود آقاي قلعه‌نويي هم هر جا که باشد دوست دارد استقلال نتيجه بگيرد. پارسال هم از ابتداي فصل انتقادها عليه آقاي قلعه‌نويي خيلي زياد بود. اگر مي‌ برديم کسي حرف نمي‌ زند ولي خدا کند که مي‌ باختيم، هزارنفر از دوستان و پيشکسوتان انتقاد مي‌ کردند. آقاي قلعه‌نويي هم همه را به خدا واگذار کرد. من فکر مي‌ کنم مهم نيست که آقاي قلعه‌نويي يا ايکس مربي استقلال باشد، مهم اين است که نتيجه بگيرد و هواداران را شاد کند.
*ورزش 3