کد خبر: ۹۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۱۱

قوه قضائیه موافقت کرد: ادامه سریال «در حاشیه» در زندان ساخته می شود!

رئیس سازمان زندان‌ها و امور تربیتی کشور از اعطای مرخصی ویژه به زندانیان در شب‌های قدر خبر داد و گفت: عوامل تولید فیلم «در حاشیه» درخواست داشتند بخش دوم سریال در محیط زندان باشد. کلیت کار مورد موافقت قوه قرار گرفته است و به کمیته مربوطه ارجاع شد که در آن معاونت فرهنگی و سازمان زندان‌ها حضور دارند.


رئیس سازمان زندان‌ها و امور تربیتی کشور از اعطای مرخصی ویژه به زندانیان در شب‌های قدر خبر داد و گفت: عوامل تولید فیلم «در حاشیه» درخواست داشتند بخش دوم سریال در محیط زندان باشد. کلیت کار مورد موافقت قوه قرار گرفته است و به کمیته مربوطه ارجاع شد که در آن معاونت فرهنگی و سازمان زندان‌ها حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، اصغر جهانگیر در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برنامه سازمان زندان‌ها برای اعطای مرخصی به زندانیان در ماه رمضان چیست، اظهار کرد: سال‌های گذشته در شب‌های احیا مرخصی ویژه داشتیم که امسال هم با موافقت ریاست قوه‌قضائیه اجرا می‌شود. در ایام ماه مبارک رمضان براساس شرایطی که در نظر گرفته شده از جمله امتیازاتی که در زندان می‌گیرند مانند حفظ قرآن شرایط تسهیل می‌شود.

وی همچین درباره اعطای مرخصی عید فطر گفت: دستورالعمل اعطای این مرخصی هم آماده شده و در زمان خودش ارائه می‌دهیم.

جهانگیر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه قرار بود یکی از خودروسازان کشور، خودروی ویژه حمل و بدرقه زندانیان را تولید کند، گفت: اگر اعتبار لازم را به دست بیاوریم این امر اجرا می شود. کمبود اعتبار داریم و به محض تأمین اجرا می‌شود. هنوز در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان زندان‌ها درباره واگذاری زندان اوین و اظهارات شهردار تهران مبنی بر حصول توافق اولیه برخلاف تکذیب قبلی جهانگیر، تصریح کرد: تا امروز هنوز چیزی از طرف رئیس قوه قضاییه به ما اعلام نشده است. شهرداری یکی از پیشنهاد دهندگان بوده و مراجع دیگری پیشنهاد داده‌اند که فعلا به مصلحت نیست اسامی این مجموعه‌ها را اعلام کنیم. به رئیس قوه‌قضاییه گزارش داده‌ایم و تصمیم‌گیر نهایی ایشان هستند.

وی ادامه داد: بحث زندان باسایر مکان‌ها متفاوت است. انتقال زندانی و زندان‌ها تابع شرایطی است که زمان زیادی را طی می‌کند. تا این موافقت‌ها صورت گیرد یک پروسه 3 تا 5 ساله نیاز است. قیمت‌ها حتما کارشناسی می‌شود اما پیش شرط موافقت این است که چون فعلا زندانی داریم باید شرایط انتقال را فراهم کنیم و بعد از تخلیه نسبت به اقدام بعدی تصمیم‌گیری کنیم.

جهانگیر در پاسخ به سوال دیگری درباره بخش دوم سریال «در حاشیه» که قرار است در محیط زندان ساخته شود، گفت: عوامل تولید این فیلم با ما صحبت کردند. درخواست داشتند بخش دوم سریال در محیط زندان باشد. کلیت کار مورد موافقت قوه قرار گرفته است و به کمیته مربوطه ارجاع شد که در آن معاونت فرهنگی و سازمان زندان‌ها حضور دارند. چارچوب‌ها مشخص شده و در صورت توافق نهایی با همکاری قوه قضاییه ساخته می‌شود. دست آنها را نمی‌بندیم اما چارچوب ها و برخی حریم ها باید رعایت شود.

وی درباره نبود کانون های اصلاح و تربیت در تمام استان‌های کشور اظهار کرد: از 31 استان کشور، 29 کانون داریم و فقط 2 استان به خاطر کمبود مکان و اعتبار کانون ندارند. درصدد هستیم همه استان‌ها کانون داشته باشند. آیین دادرسی جدید وظایف جدیدی به ما محول کرده است. مثلا اطفالی که بین 15 تا 18 سال با جرایم درجه یک دستگیر شوند، اینها بین 3 تا 5 سال باید در کانون بمانند و این بدان معناست که تا سن 23 سالگی هم باید افراد را در کانون نگه داریم. لازمه این امر این است که در کنار بخشی که برای اطفال زیر 18 سال داشتیم،‌ الان باید کانون‌ها توسعه یابند و افراد تا 23 سال را هم نگه داریم و باید بخشی جداگانه را ایجاد کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان درباره آخرین وضعیت پابندهای الکترونیکی و اینکه شهریاری معاون آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه اعلام کرده نظارت بر آن برعهده معاونت آمار و فناوری اطلاعات گذاشته شده است، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شده که این معاونت زیرساخت‌های لازم را مهیا کند تا توزیع پابندها در سایر استان‌ها شروع شود. اجرای این طرح از حالت پیمانکاری خارج می‌شود و در اختیار خود قوه قضاییه قرار می‌گیرد.