کد خبر: ۹۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۴۳
دیفنس نیوز:

ساخت بازی رایانه ای توسط اسرائیل برای نابودی مذاکرات هسته ای ایران!

دانشگاه تل آویو برای مقابله با تاثیرات واقعی ضرب الاجل سی ام ژوئن که مذاکره کننده های پنج بعلاوه یک تعیین کرده اند، این بازی رایانه ای را انجام داد. سناریوی این بازی را آزمایشگاه شبیه سازی و رزمایش های جنگی استراتژیک تل آویو تعریف کرده است و این بازی با انتشار آنلاین اسناد حساس افشا شده از سوی کمیته منتخب سنای آمریکا آغاز شد.

دیفنس نیوز نوشت یک بازی جنگی رایانه ای نشان داد حمله سایبری برای بی اعتبار کردن ایران می تواند توافق هسته ای را به خطر بیندازد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، دیفنس نیوز در مطلبی به قلم باربارا اوپال روم درباره تهدید سایبری علیه توافق با ایران نوشت، یک بازی رایانه ای بین المللی که روز دوشنبه در اسرائیل انجام شد نشان داد که چگونه یک حمله سایبری با هدف بی اعتبار کردن ایران می تواند در نهایت توافق هسته ای قریب الوقوع میان تهران و قدرت های دنیا را به خطر بیندازد.

دانشگاه تل آویو برای مقابله با تاثیرات واقعی ضرب الاجل سی ام ژوئن که مذاکره کننده های پنج بعلاوه یک تعیین کرده اند، این بازی رایانه ای را انجام داد. سناریوی این بازی را آزمایشگاه شبیه سازی و رزمایش های جنگی استراتژیک تل آویو تعریف کرده است و این بازی با انتشار آنلاین اسناد
حساس افشا شده از سوی کمیته منتخب سنای آمریکا آغاز شد.

افشاکننده -یک پیمانکار سابق سازمان اطلاعات آمریکا- چند سند شامل شواهدی درباره تاسیسات جدید غنی سازی ایران که تهران تلاش کرده بود آن را از مذاکره کننده های پنج بعلاوه یک پنهان کند، را علنی کرد. سند دیگر حاکی از این است که مقامات ایران خواسته اند فعالیت های آن سایت به منظور دست یابی به بمب اتمی در مدت شش ماه سرعت گیرد، در حالی که سند دیگر جزئیات پیشروی ارتش روسیه را در شرق اوکراین افشا می کند.

هرچند ایران و روسیه این اسناد را ساختگی و غیرواقعی می دانند، بر اساس این سناریو، فرانسه اعلام کرد توافق با ایران را امضا نخواهد کرد و در برابر لغو تحریم ها علیه ایران مقاومت خواهد کرد. پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا و ناتو خواسته است به اوکراین برای دفاع در برابر روسیه کمک کنند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در مکالمه ای تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از وی خواست بلافاصله پای خود را از توافق هسته ای بد با کشور فریبکار، حامی تروریسم بین المللی و به دنبال سلاح هسته ای عقب بکشد.

در ضمن بر اساس این سناریو، در واشنگتن سازمان های جاسوسی در تکاپو هستند تا صحت این اسناد را اثبات کنند. سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا علنا هشدار داد اگر تهران تاسیسات هسته ای اعلام نشده فعالی داشته باشد، آمریکا مذاکرات را متوقف و تحریم های بیشتری را علیه این کشور وضع خواهد کرد.

در مدت سه ساعت- هر ساعت نمایشگر یک روز کامل دیپلماسی شدید، موضع گیری های نظامی و پوشش بدون توقف رسانه های سنتی و شبکه های اجتماعی بود- کارشناسان نتیجه گیری کردند اکثر فعالان دنیا معتقدند روسیه در آستانه جنگ با غرب و توافق هسته ای ایران در آستانه شکست قرار دارد.

در نهایت، در این بازی جنگی با وجود سرنگون کردن یک جنگنده روسیه با حمله سایبری از جنگ با روسیه جلوگیری شد. با این حال آنها نتوانستند جلوی حوادثی را که به شکست توافق پنج بعلاوه یک با ایران منجر می شد بگیرند.

سرانجام در این بازی رایانه ای مشخص شد که اسناد تصدیق کننده تاسیسات هسته ای مخفی ایران ساختگی بوده است و پیمانکار آمریکایی که این اسناد را افشا کرده است نیز فریبکار بوده است.

یک کارشناس تئوری مانور گفت، شبیه سازی روز دوشنبه نشان داد که هنوز مخالفان توافق جامع هسته ای با ایران معتقدند می توان جلوی این توافق را گرفت. به گفته وی بر اساس سناریوی این رزمایش، ایران با بازرسی از این تاسیسات ادعایی مخالف است و این موضوع باعث بروز بحران در اعتمادسازی می شود.