کد خبر: ۹۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۸
سي سي تي وي:

توافق جامع احتمالاً تا 30 ژوئن حاصل نخواهد شد

با توجه به اختلافات باقی مانده میان طرفین در مذاکرات هسته‌ای ایران، به احتمال زیاد توافق جامع تا سررسید 30 ژوئن حاصل نخواهد شد.

با توجه به اختلافات باقی مانده میان طرفین در مذاکرات هسته‌ای ایران، به احتمال زیاد توافق جامع تا سررسید 30 ژوئن حاصل نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»؛  دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و ایرانی در وین، پایتخت اتریش، با یکدیگر ملاقات کردند. این دیدار در آستانه برگزاری گفتگوهای حساس میان ایران و شش قدرت جهانی درباره موضوع هسته‌ای ایران، صورت گرفت. تمام طرف‌ها امیدوارند که تا سررسید خود تحمیل شده‌ی 30 ژوئن به توافقی بلندمدت در این خصوص دست پیدا کنند.

جان کری و محمدجواد ظریف، وزیران خارجه آمریکا و ایران، هر دو پیش از ملاقات امروزشان در وین گفتند که کارهای دشوارِ فراوانی باقی مانده است که باید انجام شود تا اختلافات میان طرفین رفع شود.

مجری این شبکه افزود: انتظار می‌رود طی چند روز آتی، وزیران خارجه انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه نیز به این مذاکرات در وین بپیوندند. آنان تلاش خواهند کرد به توافقی دست یابند که براساس آن، ایران ممکن است در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی بپذیرد ابعاد برنامه هسته‌ای خود را کوچک‌تر کند.

مجری در خاتمه افزود: با وجود این، از آنجایی که اختلافات میان دو طرف درباره نحوه و زمانبندیِ کاهش تحریم‌ها و همچنین ساز و کار بازرسی برنامه هسته‌ای ایران کماکان ادامه دارد، بسیاری از مقامات انتظار دارند که سررسید این مذاکرات که روز سه شنبه فرامی‌رسد، بدون دستیابی به توافق نهایی سپری شود.