کد خبر: ۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۵

کشف 2 تن مواد مخدر در قم

 فرمانده انتظامی قم، با بیان اینکه سال گذشته پنج تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شد، این رقم را در سه ماهه نخست سالجاری حدود 2 تن اعلام کرد و گفت: این کشفیات نسبت به زمان مشابه سال قبل 200 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار کاظم مجتبایی روز دوشنبه در مراسم امحای 785 کیلوگرم انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال و مواد صنعتی (شیشه) اظهار کرد: در سه ماه اول سال جاری، 6 باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی و نیز 50 قاچاقچی در این زمینه دستگیر شدند و 785 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که قابل بهره برداری در بخش های درمانی نیستند، امروز امحا می شود.

وی کشفیات مواد مخدر را حاصل تلاش بی وقفه پلیس استان قم در زمینه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر دانست و تاکید کرد: پدیده شوم مواد مخدر و آثار و آسیب های آن در جامعه منحصر به فرد و ویرانگر است و سال هاست که در سطح بین المللی با این پدیده شوم و خطرناک مبارزه می شود.

وی خاطرنشان کرد: درآمدهای اقتصادی و بهره برداری سیاسی و اقتصادی از مواد مخدر در دنیا و ناکارآمدی ترک اعتیاد در جوامع مانع از این شده است که فعالیت های انجام شده با وجود تلاش های صورت گرفته به نتیجه برسد و در این زمینه نیازمند اقدامات گسترده تر و منسجم تری هستیم.

فرمانده انتظامی استان قم به ناکارآمدی دنیا به ویژه در سطح منطقه در زمینه مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: این ناکارآمدی گاهی در کار ما هم موثر است و موجب می شود که فعالیت های کشورمان در این زمینه به نتیجه مطلوب نرسد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر شهیدانی را تقدیم کرده است، گفت: باید در حوزه های پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر شاهد یک انسجام و حرکت فزاینده باشیم و هر چه حوزه های پیشگیری فعالیت بیشتری داشته باشند و هر چه بیشتر بتوانیم پیشگیری کنیم میزان مصرف، گرایش، اقبال و حرکت به سمت مواد مخدر نیز کاهش می یابد.

فرمانده انتظامی قم بر انسجام، وحدت عمل و تعامل بین دستگاه هایی که در حوزه پیشگیری و درمان قرار دارند تاکید و خاطرنشان کرد: در سطح استان قم این هماهنگی حاکم است و شاهد فعالیت های خوبی در این زمینه بوده ایم.

مراسم امحای 785 کیلوگرم انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال و مواد صنعتی (شیشه) با حضور فریدون همتی مشاور عالی وزیر کشور و سرپرست استانداری قم و جمعی از مسوولان استان از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در حاشیه رودخانه قمرود برگزار شد.
منبع: ایرنا