کد خبر: ۹۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۴

يادداشت اينستاگرامي وزير کشور درباره "پديده شانديز"

 عبدالرضا رحماني فضلي در صفحه اينستاگرام خود از تشکيل کارگروه پيگيري موضوع تخلف پديده شانديز و صيانت از حقوق مردم و بيت‌المال خبر داد.

وزير کشور در صفحه اينستاگرام خود آورده است:

سلام قولا من رب رحيم

جلسه ديگري باحضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي مربوط درباره پديده شانديز تشکيل شد.

جاي تعجب و شگفتي است که چگونه اتفاق پديده شانديز با اشکالات و تخلفات بسيار فاحش و بي شماري مانند تملک،تغييرکاربري،جوازات،تصرفات،نحوه فروش سهام شرکت،هويت سهامي خاص از يک سو و از طرفي ديگر در نظر نگرفتن مسائل زيست محيطي،حريم رودخانه،ساختار شهر شانديز و ارتباطات جاده اي در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بيفتد و در سطحي گسترده صداو سيما در کنار رسانه ها تبليغ کنند و کمترين اقدام عملي در جهت برخورد قانوني موثر صورت نگرفته باشد!!

مردم عزيزمان تنها به خاطر اعتماد،فقدان اطلاعات جامع و عدم امکان بررسي دقيق با خريد سهام در اين پروژه مشارکت کرده و نهايتا نگران سرمايه خود هستند و البته که حق هم دارند.

دولت با همکاري قوه قضائيه تلاش دارد با رسيدگي به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بيت المال را تامين نمايد.

لذا با هماهنگي وزارت کشور کارگروه پيگيري موضوع تشکيل شده و با بررسي هاي انجام گرفته موارد تخلف و ادعاها شناسايي شده است که اميدواريم با همکاري مسئولان پروژه و پيگيري دستگاه هاي اجرايي به خصوص قوه قضائيه در مدت زمان مشخص تعيين تکليف و اين مشکل حل شود و بي شک آنچه اولويت دارد صيانت از حقوق سهامداران مي باشد که همه در اين باره متفق القول هستند.

لذا انتظار است مردم عزيز براي هرگونه مشارکت اقتصادي و سرمايه گذاري دقت لازم و تحقيق مناسب را انجام دهند. زيرا اين اولين و آخرين مورد نبوده و نخواهد بود و موارد متعددي در اين سالهاي اخير اتفاق افتاده و شايد هم دوباره تکرار شود.

دستگاه هاي اجرايي مربوط نيز در نظارت دقيق و اطلاع رساني روشن و شفاف و برخورد قاطع قانوني با اين تخلفات بايد مراقبت لازم را داشته باشند.اميد دارم با استعانت از خداوند متعال و پيگيري جدي، اين مشکل هم حل شود و با متخلفان در هر جايگاه و موقعيتي که هستند اعم از قاصر و مقصر برخورد جدي شود.
*ايسنا