کد خبر: ۹۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۰

قالیباف: مصلی را هنوز به ما تحویل نداده‌اند


شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تونل امیرکبیر، واگذاری مصلی و... توضیحاتی را ارائه کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح خط ایستگاه متروی عبدل‌آباد و درجمع خبرنگاران در مورد ادامه ساخت خط 3 مترو که قرار است در صورت همراهی مسئولان شهر اسلامشهر به آنجا برسد، گفت: جلساتی با شهردار و اعضای شورای شهر اسلامشهر برگزار خواهیم کرد تا مترو به این شهر نیز برسد.

وی افزود: این هدیه ماه رمضان شهرداری به مردم جنوب تهران است.

شهردار تهران در مورد سرانجام واگذاری مصلی تهران نیز تصریح کرد: هنوز مصلی را به شهرداری تحویل نداده اند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این واگذاری انجام شود.

قالیباف در مورد عدم کمک دولت به شهرداری در ساخت مترو نیز گفت: براساس قانون دولت 50 درصد در ساخت مترو سهیم است و دولت می‌تواند از محل صرفه‌جویی در سوخت این رقم را تامین کند.

وی در مورد سرانجام تونل امیرکبیر و برخی اظهارات مبنی بر ناکارآمدی این تونل با بیان اینکه خبرنگاران شهری تاریخ شهر هستند، گفت: خواهش می‌کنم خبرنگاران به اسناد و مدارک مراجعه کنند و از مسئولان می‌خواهم این اسناد را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه بروید ببینید که تونل امیرکبیر درچه سالی حفاری شده است، افزود: چند سال قبل از ورود من به شهرداری گود این تونل حفاری شده بود و تاریخ آن مشخص است.

قالیباف با بیان اینکه بحث تونل امیرکبیر از چندین دوره قبل شهرداری وی اتفاق افتاده است، گفت: پس از تصدی من به عنوان شهردار، تصمیم گرفتیم که قبل از شروع پروژه جدید، پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم که تونل امیرکبیر نیز یکی از پروژه‌های نیمه کاره بود.

وی با بیان اینکه گودی حدودا 30 الی 40 متری در منطقه مرکزی شهر رها شده بود، تصریح کرد: بعد از تکمیل تونل، برای آن طرح ترافیکی انتخاب کرده و عنوان شد که اگر اجازه بدهید از این تونل به سمت بازار حرکت کنند، حجم بالایی وارد بازار خواهد شد و به خاطر آلودگی هوا اجازه این کار را ندادیم و این تونل تنها یکطرفه و برای خروج مورد استفاده قرار گرفت.

شهردار تهران افزود: تمامی حرف‌هایی که درباره امیرکبیر زده شده است، اجحاف بوده است.
*ایسنا