کد خبر: ۹۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۱

کاهش سن اعتیاد به شیشه

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: سن اعتیاد به شیشه به 15 سال رسید.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،قربانی در جمع خبرنگاران افزود: سن اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و شیشه کاهش یافته است و این امر نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد معتقد هستند که بیکاری یکی از عوامل اصلی اعتیاد است، تصریح کرد: این نوع نگاه درست نیست و در حقیقت حدود 63 درصد از افرادی که اعتیاد دارند شاغل بوده‌اند.

قربانی تاکید کرد: عزت نفس پایین، ناتوانی در بیان احساسات و فقدان مهارت ارتباطی عامل اصلی بروز این معضل در جامعه بوده است. اگر بتوانیم بر روی این موارد کار کنیم می‌توانیم اعتیاد را در جامعه کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه 70درصد از زندانیان به علت مواد مخدر در زندان زندانی شده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه حساسیتی که نسبت به سایر آسیب‌ها در جامعه وجود دارد به این معضل بزرگ اجتماعی وجود ندارد، این درحالیست که اعتیاد زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

قربانی ادامه داد:80 درصد از افرادی که در مراکز درمان تحت درمان قرار می‌گیرند، دوباره پس از مدتی دوباره به چرخه اعتیاد باز می‌گردند. خانواده در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر یک اصل است و در این خصوص باید پدران و مادران توجه ویژه به فرزندان خود داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه 129 کلینیک ترک درمان در استان وجود دارد، افزود: تعداد مراکز اقامتی میان مدت 12 مرکز و تعداد مراکز کاهش آسیب چهار مرکز است.
*ایسنا