کد خبر: ۹۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۴

اشتاین مایر: هدف ما رسیدن به نتیجه تا پایان ژوئن است

 وزیر امور خارجه آلمان گفت:‌ هدف ما این است که تا پایان ژوئن به نتیجه برسیم اما برخی از مسائل کلیدی هنوز حل نشده باقی مانده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، فرانک والتراشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت که اگر ایران و قدرت‌های جهانی نتوانند به یک توافق دست پیدا کنند این مسأله می تواند به یک رقابت تسلیحاتی جدید در منطقه بحران زده خاورمیانه منجر شود.

اشتاین مایر ادامه داد: اما از طرف دیگر یک توافق کمک خواهد کرد تا این کشور (ایران) به جامعه بین‌الملل بازگردد که برای نسل جوانی که خواستار ارتباط با دیگر کشورهای جهان هستند سودمند خواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری دویچه وله، مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که هم اکنون در وین پایتخت اتریش در جریان است روز یک‌شنبه با حضور وزیران امور خارجه ایران، آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و معاون وزیر امور خارجه چین به علاوه فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه یافت.

موگرینی پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت که دستیابی به توافق سخت خواهد بود اما غیرممکن نیست. این موضوع به اراده سیاسی طرف‌های مذاکره کننده بستگی دارد.

هم‌چنین فلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس به خبرنگاران گفت:‌ مهم این است که به توافق درست دست پیدا کنیم. ما هنوز با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستیم.

وی افزود: من بارها گفته ام و امروز نیز آن را تکرار می کنم که دست نیافتن به توافق بهتر از یک توافق بد است.

انتظار می‌رود این مذاکرات همانگونه که پیش‌تر تعیین شده بود تا پایان ماه ژوئن به یک توافق جامع نهایی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی این کشور منجر شود. اما دیپلمات‌ها می‌گویند که به دلیل پیچیدگی‌های موضوعات مورد بحث این مذاکرات پس از 30 ژوئن نیز ادامه خواهد داشت.

*ایسنا