کد خبر: ۹۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۰

تحلیل رخشان بنی‌ اعتماد از اسیدپاشی

  رخشان بنی‌اعتماد فیلمساز صاحب‌نام به تماشای نمایش «چشم در برابرچشم» نشست.

«چشم در برابرچشم» عنوان نمایشی به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده است که از روز پنج‌شنبه 4 تیرماه اجرای خود را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده، این تئاتر دارای مضامینی اجتماعی است و نگاهی به بخشی از زندگی آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی دارد.

بنی‌اعتماد کارگردان با سابقه سینمای ایران بعد از اجرای نمایش خطاب به کارگردان و عوامل این نمایش گفت: «به شما عزیزان خسته نباشید می‌گویم که در حد توان و بضاعت خود توانستید این نمایش را روی صحنه ببرید و تلاش شما قابل ستایش است.»

کارگردان فیلم «قصه ها» عنوان کرد: «اسید پاشی که معضلی اجتماعی است که طی سال های اخیر افرادی همانند آمنه بهرامی دچار این اتفاق هولناک و غیر انسانی شدند. مساله اسید پاشی که بعد از ماجرای آمنه بارها و بارها هم تکرار شد، زاییده خشونت جاری در جامعه امروز ما است. مساله اصلی همین خشونت است نه قصه آمنه بهرامی، آن اتفاق هولناک را همه دیدند . این خشونت سالهای زیادی است که در جامعه رواج داشته و هیچ گونه خانه امین و حاشیه امنیتی برای زنان وجود نداشته است.»

او در ادامه افزود: «متاسفانه در سالهای اخیر قبح ناهنجاری و خشونت شکسته شده است و در مقابل چشمان ما در سطح شهر این اتفاق می افتد و زمینه های خشونت را برای همگان فراهم می‌سازد. در ماجرای اسید پاشی و اتفاقی که برای آمنه بهرامی افتاد، مرز بین بخشش و محکومیت مشخص نبود، یا مجرم باید قصاص می شد یا آن طرف بخشش از سوی قربانی بود. فاصله و مرزی وجود ندارد و همین امر باعث می شود که قبح جنایتی همانند اسید پاشی برای جامعه ریخته شود و هر کسی به خود اجازه دهد که دست به این جنایت بزند.»

بنی‌اعتماد در پایان حرف هایش یادآور شد: «موضوعی که شما در این نمایش به آن پرداختید، یک سوژه مهم اجتماعی است و امیدوارم که در ادامه مسیر هم با قدرت به کار خود ادامه دهید.»

این نمایش اجرایی است در ژانر تئاتر مستند که زندگی آمنه بهرامی را روایت می‌کند و نرگس نیک سیرت، شیما بختیاری و سارا رسول زاده در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.​

نمایش «چشم در برابر چشم» نوشته سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی‌زاده هر شب ساعت ۲۱ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
*خبرآنلاین