کد خبر: ۹۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۷

جزییات درگیری مسلحانه در مرز سراوان

 طی درگیری که صبح امروز در منطقه سراوان رخ داد،‌ قاچاقچیان مسلح پس از مغلوب شدن در برابر اقتدار مرزبانان ایرانی به سمت عمق خاک پاکستان متواری شدند.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، سردار پاسدار رهام‌بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌ صبح امروز مرزبانان سراوان از قصد یک باند قاچاق مواد مخدر برای انتقال محموله به داخل کشور آگاه شدند.

وی افزود: مرزبانان در یک عملیات ضربتی سوداگران را در محاصره خود قرار دهند و طی یک درگیری مسلحانه قاچاقچیان را به عقب رانده و محموله آنان توقیف می‌کنند.

این مقام ارشد مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محموله ضبط شده شامل یک تن و ۶۷۰ کیلو مواد مخدر، تعدادی چهارپا، ۴ دستگاه تویوتا و ۳ دستگاه موتور است، تأکید کرد: قاچاقچیان توانستند از طریق مسیر کوهستانی فرار کنند.

سردار حبیبی بیان داشت: متأسفانه یکی از مرزبانان غیور هنگ مرزی فراوان به نام ستوان دوم اسحاق سیاسرمقدم در این درگیری به درجه رفیع شهادت نائل شد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با ابراز تأسف از شهادت این مرزبان غیور اظهار داشت: کشور ایران اعتراض شدید خود را به کشور پاکستان به‌دلیل عدم نظارت و کنترل مرزها و همچنین مبارزه با فعالیت گروهک‌ها و قاچاقچیان مسلح به این کشور اعلام کرده است.
*باشگاه خبرنگاران