کد خبر: ۹۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۶

دستگیری 60 شبه‌نظامی وابسته به بوکوحرام

  دادستان کل چاد اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور یک سلول شبه‌نظامی عامل دو حمله انتحاری در تاریخ 15 ژوئن در پایتخت این کشور را که وابسته به بوکوحرام بوده، از بین برده و 60 متهم شبه‌نظامی را نیز در این ارتباط دستگیر کرده‌اند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، انفجارهایی که علیه دو دفتر پلیس چاد در شهر انجامنا پایتخت این کشور در تاریخ 15 ژوئن رخ داد، باعث کشته شدن 34 تن شامل چهار عامل وابسته به بوکوحرام و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد. به نظر میرسید که این انفجارها هماهنگ شده باشند. این حمله، بزرگترین حمله از این نوع بود که در چاد رخ داده است.

القسیم خمیس، دادستان کل چاد گفت: نیروهای ما یک سلول فعال یک شبکه تروریستی را شناسایی و منهدم کردند. وی افزود: افرادی که در این ارتباط دستگیر شدند اهل کشورهای کامرون، مالی، چاد و نیجریه بوده‌اند.

وی یکی از عاملان حمله را با نام "عیسی عمر" ملقب به "عیسی چولو" شناسایی کرد اما ملیت او را اعلام نکرد.

وی همچنین گفت، تکه‌های بمب که در محل‌های انفجار جمع‌آوری شدند، برای تحلیل بیشتر به دفتر تحقیقات فدرال آمریکا یا همان اف.بی.آی فرستاده شده‌اند.

به گفته خمیس، از این افراد تجهیزات ارتباطی کشف شده و به لطف تکنولوژی های جدید، شهادت شاهدان و بررسی قربانیان اکنون مشخص شده که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و توسط جلیقه‌های انفجاری ساخته شده از یک پارچه سیاه ویژه انجام شد.

این در حالی است که چاد یکی از کشورهایی است که نقش مهمی در کمک به نیروهای نظامی نیجریه به منظور بازپس گرفتن اراضی که بوکوحرام تصرف کرده دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در حمله‌ای که اوایل امروز(دوشنبه) پلیس چاد علیه شبه‌نظامیان وابسته به بوکوحرام در یک منطقه شهر انجامنا انجام داد، 11 تن کشته شده‌اند.

پال مانگا، سخنگوی پلیس چاد به خبرگزاری فرانسه گفت: پنج افسر پلیس، پنج عنصر بوکو حرام و یک مخبر پلیس جزو کسانی هستند که در این عملیات کشته شدند؛ عملیاتی که در جریان آن نیروهای پلیس چند کمربند انتحاری کشف و ضبط کردند.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، که امروز دو انفجار شهر انجامنا را لرزاند و موجب کشته شدن دست کم 11 نفر شد. سلیمان ابراهیم، یک شاهد عینی گفت: نخستین انفجار در اوایل روز دوشنبه در منطقه "دینگوئسو" شهر انجامنا رخ داد و دومین انفجار نیز شش دقیقه بعد از آن به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: دو انفجار اتفاق افتاد.نخستین انفجار درساعت 5 و 10 دقیقه صبح بود که بعد از آن صدای رگبار گلوله شنیده شد. دومین انفجار نیز در ساعت 5 و 16 دقیقه صبح رخ داد.

به گفته شاهدان عینی بعد از این انفجارها دست کم 11 کشته شمارش شد که میان آنها پنج افسر پلیس وجود داشت.
*ایسنا