کد خبر: ۹۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۴

تغییر نام میدان محل تجمع اخوانی‌ها در مصر

اعلام کرد که تصمیم دارد در راستای زنده نگه داشتن نام دادستان کل این کشور، میدان رابعه در شهرک نصر و نیز سالن اصلی این باشگاه را به نام هشام برکات نامگذاری کند.

به گزارش تیک تو، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، شورای اداری باشگاه قضات مصر به ریاست عبدالله فتحی در بیانیه‌ای خطاب به کابینه دولت قاهره اعلام کرد تصمیم گرفته نام میدان رابعه العدویه را تغییر داده و به نام "شهید هشام برکات"، نامگذاری کند تا وی نماد جاودانه‌ای برای شهر مصرالجدید باشد.

همچنین باشگاه قضات مصر تصمیم دارد نام شهید هشام برکات را بر سالن اصلی وجدید باشگاه النهری بگذارد و به این ترتیب با تشکیل کمیته‌ای از قضات و اعضای دادستانی کل، کتابی درباره زندگی نامه و فعالیت‌های وی از زمان ورود به دستگاه قضایی تا مرگ تدوین شود.

این باشگاه در بیانیه خود تاکید کرد: تمامی قضات مصر بدون اینکه اینگونه جنایات شنیع آنان را بترساند و یا از انجام مسئولیت‌شان بازدارد، به انجام وظیفه خود در قبال مردم و کشور ادامه می‌دهند.

این باشگاه در ادامه بیانیه خود آورده است:" شهید هشام برکات که جان خود را در اثر یک جنایت تروریستی پست و بزدلانه از دست داد، همواره در حین انجام وظیفه خداوند را در نظر داشت با شهادت برکات جامعه قضات مصر یکی از نمادهای برجسته خود را از دست داد."