کد خبر: ۹۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۰

فرار داعش از شمال صلاح الدین با ۲۵ خودرو


گزارش ها از شمال استان صلاح الدین حاکی از وحشت نیروهای داعش از حرکت نیروهای عراقی به سمت مناطق شمالی تر این استان است به طوری که منابع گفته اند، داعش به نیروهای خود دستور تغییر پوشش داده و همچنین از فرار نیروهای این گروه با 25 خودرو به سمت موصل خبر داده اند.

یک منبع در نیروهای الحشد الشعبی، چهارشنبه شب به ایرنا گفت، نیروهای مستقر داعش در مناطق الحویجه در غرب کرکرک و الشرقاط در شمال تکریت از احتمال ادامه عملیات پاکسازی صلاح الدین در این مناطق، به وحشت افتاده و به مرور در حال فرار از منطقه هستند.

یک منبع امنیتی نیز به المعلومه، یک پایگاه خبری در عراق گفت در روز چهارشنبه 25 خودرو حامل نیروهای داعش منطقه الحویجه در غرب کرکوک و نزدیک الشرقاط در شمال صلاح الدین را به مقصد موصل ترک کرده اند.

گفته می شود، پیروزی های اخیر نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در بیجی و عدم فرمانبری نیروهای خارجی از فرماندهان، باعث این عقب نشینی ها بوده است.

در همین حال ساکنان محلی در شمال استان صلاح الدین نیز روز چهارشنبه به رسانه های عراقی اطلاع داده اند که فرماندهی داعش در منطقه الشرقاط به نیروهایش دستور داده است، لباس های محلی به تن کنند تا در صورت آغاز عملیات و مواجهه با نیروهای عراقی شناسایی نشوند.

گفته می شود، نیروهای داعش که در ماه های گذشته منطقه الشرقاط را به عنوان یکی از جزایر امن خود تلقی می کردند، اکنون با نزدیک شدن قدم به قدم نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی زیر سایه وحشت زندگی می کنند.

گزارش رسانه های عراقی همچنین حاکی است که عملیات پاکسازی کامل استان صلاح الدین در روز چهارشنبه نیز در ابعاد کوچک تری در برخی مناطق این استان ادامه یافت. این نیروها قصد دارند در روزهای آینده با انجام یک عملیات ضربتی، پالایشگاه بیجی را نیز به طور کامل پاکسازی کنند.
ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی روز سه شنبه گفته بود که داعش هنوز بر بخش هایی از این پالایشگاه تسلط دارد و نیروهای عراقی به زودی کار پاکسازی آن را آغاز خواهند کرد.