کد خبر: ۹۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۵
ادامه نبرد با تروریسم تکفیری

ضربات کوبنده به تروریست‌ها در سوریه


منابع سوری از ادامه عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری در حومه حماه، حمص، درعا، حلب، قنیطره و لاذقیه و هلاکت شمار زیادی از مزدوران مرتبط با رژیم صهیونیستی و آل سعود و دیگر اعضای محور ضد سوری خبر دادند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، نیروهای ارتش سوریه با همکاری گروه های ملی، به طور کامل بر محله غویران شهر الحسکه مسلط شدند.

بر اساس این گزارش، یک منبع در استان الحسکه گفت نیروهای ارتش با همکاری گروه های ملی، آخرین تروریست های داعشی باقی مانده در محله غویران شرقی و غربی الحسکه را به هلاکت رساندند و این محله را تحت کنترل کامل خود قرار دادند.

این منبع افزود سیطره کامل بر محله غویران،پس از عملیات گسترده و دقیق نیروهای ارتش صورت گرفت که به هلاکت شمار زیادی از تروریست ها منجر شد که بیشتر آنها ملیت غیر سوری داشتند. در این عملیات همچنین مقادیری سلاح و مهمات ضبط شد.

این منبع از فرار ده ها تروریست به سمت محله الفیلات الحمر و النشوه و پیگرد آنها از سوی نیروهای ارتش خبر داد.

این دستاورد جدید گام مهمی برای از بین بردن آخرین تجمعات تروریست های داعش در محله هایی به شمار می رود که پنج شنبه گذشته به آن نفوذ کرده بودند به طوری که یک منبع در استان الحسکه گفته بود نیروهای ارتش، تروریست ها را از بخش اعظم محله های النشوه الشریعه و النشوه الفیلات بیرون برانند و آنها را در مناطق محدودی محاصره کنند، این در حالی است که تروریست ها از خودروهای بمب گذاری شده استفاده می کنند و مرتکب وحشیانه ترین جنایات در حق غیر نظامیان می شوند.

اوضاع میدانی محله لاذقیه

در حومه لاذقیه هم یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش شماری از تروریست ها را در عملیات دقیق علیه مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری مرتبط با نظام ترکیه به هلاکت رساندند.

این منبع افزود در عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست ها در محدوده بین منطقه الروضه و دروشان و دره حزیرین، تعداد خودرو مجهز به تیربار منهدم شد.

این منبع همچنین از حملات نیروی هوایی ارتش به مخفیگاه ها و تجمعات گروه های تروریستی تکفیری در روستاهای عین الغزال، العیدو و مرج خوخه در حومه شمالی لاذقیه خبر داد که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست های جبهه النصره و انهدام جنگ افزارهای آنها منجر شد.

روز گذشته نیز در حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست های جبهه النصره در اطراف سد برادون و روستاهای الروضه و الدره، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند که برخی از آنها ملیت غیر سوری داشتند.
گروه های تروریستی تکفیری فعال در حومه لاذقیه شمالی، تروریست های وابسته به جبهه النصره و گروه های موسوم به لواء احرارالساحل و لواء السلطان عبدالحمید هستند که بیشتر اعضای این گروه ها از خاک ترکیه با حمایت نظام این کشور وارد حومه لاذقیه در سوریه می شوند.

تلفات سنگین تروریست های تکفیری در حلب

از سوی دیگر در عملیات مستمر نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری مرتبط با حکومت ترکیه در شهرهای مارع، تل رفعت و روستای تل قراح، شماری از تروریست ها کشته و زخمی و جنگ افزارهای آنها منهدم شد.

به گفته یک منبع سوری، نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیات گسترده ای علیه مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره و گروه های تکفیری  دیگر در روستای تل رحال و شرق مدرسه المشاه در منطقه المسلمیه در حومه شمال شرقی حلب، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند و خودروهای مجهز به تیربار آنها را منهدم کردند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها در روستاهای المنطار و بنان الحص در حومه جنوبی حلب خبر داد.

به گفته این منبع، در عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و  تحرکات گروه های تروریستی تکفیری در روستای  المنصوره در 10 کیلومتری غرب حلب، شمار زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند. تروریست های تکفیری که سرکردگی آنها را جبهه النصره برعهده دارد، از این منطقه به عنوان مکانی برای حمله به مناطق مسکونی شهر حلب از طریق موشک و خمپاره استفاده می کنند.

همچنین در حملات ارتش سوریه به مواضع و تجمعات تروریست های گروه داعش در اطراف دانشکده هوایی در جاده بین المللی حلب به الرقه، تلفات و خسارت های سنگینی به داعشی ها وارد شد. گروه داعش در فهرست تروریسم بین الملل قرار دارد.

منبع سوری همچنین از حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع گروه های تروریستی تکفیری در جب غبشه، دکوانه، الجبول، کویرس و دیرحافر در حومه شرقی حلب خبر داد که به کشته شدن شماری از تروریست ها و انهدام مخفیگاه ها و سلاح های آنها منجر شد.

این در حالی  است که گروه های تروریستی در رسانه های حامی خود  به هلاکت 15 عضو خود که بیشتر آنها وابسته به جبهه النصره و گروه موسوم به الجبهه الشامیه بودند، اعتراف کردند.

گروه های تروریستی در برخی محله های شهر حلب پراکنده شده اند که اعضای این گروه ها از طریق مرزهای ترکیه وارد می شوند. این در حالی است که یک منبع نظامی سوری از انهدام کانون های تروریستی در محله های الراشدین، بنی زید، اللیرمون، الکاستیلو، حلب قدیم، المرجه، المیسر و الانصاری خبر داده است.

اوضاع میدانی حومه قنیطره

انهدام مخفیگاه ها و جنگ افزارهای گروه های تکفیری در شرق طرنجه در حومه قنیطره از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

یک منبع نظامی در این باره گفت نیروهای ارتش سوریه، استحکامات گروه های تروریستی تکفیری و خطوط کمک رسانی آنها با رژیم اشغالگر اسرائیل را در یک عملیات منحصر به فرد در حومه قنیطره منهدم کردند.

این منبع از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از اعضای گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره و انهدام تجهیزات و مهمات آنها در شرق روستای طرنجه در حومه شمال شرقی قنیطره خبر داد.

روز گذشته نیز نیروهای ارتش در عملیات خود در التلول الحمر،تلفات سنگینی به تروریست های وابسته به گروه موسوم به جیش الحرمون مرتبط با اتاق عملیات امان در اردن وارد کردند.

ادامه تلفات تروریست های وابسته به اتاق عملیاتی اردن

سانا از تلفات شماری از اعضای گروه های تروریستی در درعا در ادامه عملیات نیروهای ارتش برای پاکسازی این استان از لوث تروریست ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و دیگر نیروهای مسلح در درعا به جنگ خود علیه تروریست های جبهه النصره و گروه های تکفیری مرتبط با اتاق عملیاتی امان ادامه دادند. این اتاق را موساد(سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی) و سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای غربی و منطقه ای دشمن سوری ها مدیریت می کنند.

یک منبع نظامی در درعا گفت نیروهای ارتش ضربات کوبنده ای به تحرکات و مواضع گروه های تروریستی تحت سلطه جبهه النصره در الیادوده، طفس و حیط در حومه شمال غربی و شمالی وارد کردند که به کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام جنگ افزارهای آنها منجر شد.

روز گذشته نیز دو خودرو حامل تروریست ها در شهرک کفرناسج منهدم شد و در شهرک الملیحه شرقی در حومه شمال شرقی درعا هم تلفات و خسارت های سنگینی به گروه های تروریستی تکفیری وارد شد.

منبع سوری از عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه تروریست های جبهه النصره در شرق بیمارستان دولتی شهر درعا و هلاکت شماری از تروریست ها خبر داد. این عملیات یک روز پس از کشته شدن شماری از تروریست ها در درعاالبلد خبر داد که همچنان شاهد نفوذ مزدوران از خاک اردن است که پس از آموزش و مجهز شدن به سلاح های پیشرفته به داخل سوریه اعزام می شوند.

اوضاع میدانی حومه ادلب و حماه

عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی در حومه ادلب و حومه حماه همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش با حمایت نیروی هوایی، شمار زیادی از تروریست های وابسته به گروه موسوم به جیش الفتح را در حومه ادلب و حومه حماه به هلاکت رساندند.

از ادلب هم خبر می رسد که نیروهای ارتش سوریه، ضربات محکمی به تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های تکفیری در اللج، شهرک ترمله، کفرموس و التمانعه وارد کردند که در این حملات، شمار زیادی از تروریست ها کشته و زخمی و سلاح ها و مهماتی که در اختیار داشتند، منهدم شد.

روز گذشته هم در حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریست های جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگری که تحت سیطره این جبهه قرار دارند، در روستای المجاص و شهرک ابوالضهور در چهل کیلومتری شرق شهر  ادلب و در عملیاتی که در شهرک های  احسم و شنان در جبل الزاویه انجام شد، ده ها تروریست به هلاکت رسیدند.

در حومه حماه هم، شماری از تروریست های جبهه النصره در حملات شدید ارتش به مخفیگاه های آنها در شهرک قسطون به هلاکت رسیدند.

یک منبع سوری در این باره گفت عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه ها و مواضع گروه های تروریستی تکفیری در روستاهای عطشان و سکیک در حومه شمالی حماه به انهدام سلاح ها و مهمات تروریست ها و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آنها منجر شد.

گروه های تروریستی تکفیری که بیشتر آنها تحت عنوان جیش الفتح مرتبط با نظام ترکیه و رژیم آل سعود فعالیت می کنند، در محدوده بین ادلب و حماه به ارتکاب جنایت دست می زنند.

روز گذشته نیز در حملات هوایی ارتش سوریه علیه مخفیگاه ها و تجمعات گروه های تکفیری در اثریا، سلیم، الهداج و القنیطرات در حومه شرقی حامه و عیدون، الجماله و زاکیه در حومه جنوبی حماه، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

اوضاع میدانی حومه حمص

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه همچنان به جنگ خود علیه تروریست های داعشی در حومه شرقی حمص ادامه داد که طی آن تعداد زیادی از جنگ افزارهای آنها منهدم شد.

به گفته یک منبع سوری، در حملات نیروی هوایی به مواضع تروریست های داعشی در حومه شرقی حمص، ده ها تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند.

به گزارش تسنیم به نقل از سانا، این منبع افزود نیروی هوایی ارتش، ضربات محکمی به گروه تروریستی داعش در مسعده و  ام توینی در شرق شهر حمص وارد کرد که به کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام سلاح ها و مهمات آنها منجر شد.

روز گذشته هم نیروهای ارتش، حمله تروریست ها به مردم روستای ابوالعلایا در حومه شرقی حمص را دفع کردند.

به گفته منبع سوری، در حملات گسترده ارتش به مواضع و مخفیگاه های تروریست های داعش در شهر تدمر، شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

شهر باستانی تدمر از بیستم می گذشته هدف حملات هدفمند گروه تروریستی داعش قرار گرفت که طی آن علاوه بر تخریب بسیاری از آثار باستانی این شهر، تکفیری ها جنایت هولناکی را علیه مردم مرتکب شدند و دست کم 400 نفر از مردم این شهر را قتل عام کردند.

روز گذشته نیز در عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست های داعشی در منطقه البیارات، شهر تدمر و تل الوعرو الکدیم، چندین خودرو مجهز به تیربار تروریست ها منهدم و شمار از آنها کشته شدند.
*تسنیم