کد خبر: ۹۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

نابودی 2500 قلیان در کاشمر !

همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) بالغ بر 2500 عدد قلیان در کاشمر معدوم شد.

به گزارش تیک تو، در این مراسم که شب گذشته در میدان شهید غلامی برگزار شد، مهدی فروزان، رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در زندان به سر می‌برند به خاطر مواد مخدر است، گفت: سرآغاز مصرف مواد مخدر، کشیدن یک نخ سیگار یا پک زدن به قلیان است.

وی با اشاره به دستورالعمل ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت جمع‌آوری کلیه قلیان‌ها از چایخانه‌های سنتی و میادین عمومی، اظهار کرد: با دستور دادستان کاشمر طی چند ماه گذشته 2500 قلیان توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شد که معدوم شدند.

فروزان با اظهار تاسف از اینکه مصرف قلیان در جامعه برخلاف گذشته از قهوه‌خانه فراتر رفته و در سطح پارکها، معابر عمومی و امام‌زادگان شاهد مصرف آن هستیم، گفت: امروز سن مصرف قلیان در شهرستان به سنین نوجوانی رسیده است.

وی با اظهار تأسف از ناآشنایی بسیاری از خانواده‌ها با مضرات قلیان گفت: خانواده‌ها هنگامی که می‌بینند فرزندشان قلیان مصرف می‌کند برخوردی انجام نمی‌دهند؛ از اینرو در کاشمر روند مصرف قلیان رشد صعودی به خود گرفته است.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر کاشمر با بیان این‌که یکی از دغدغه‌ها در این شهر گرایش جوانان به مصرف قلیان است، تصریح کرد: جای تأسف دارد که فضای معنوی دومین شهر زیارتی استان را با دود آلوده کنیم.

وی افزود: با هماهنگی با دادستان شهرستان و تصویب مصوبه‌ای در شورای تأمین، هرگونه مصرف قلیان در داخل پارک‌ها، فضای سبز، بلوارها به خصوص بلوار سیدمرتضی و اماکن زیارتی ممنوع شده و نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری است.

فروزان با تأکید بر این‌که هرگونه برخورد در این زمینه در راستای صحت و سلامت خانواده‌ها است، افزایش هجوم دختران به مصرف قلیان طی سال‌های اخیر را زنگ خطری برای شهرستان دانست.

وی با بیان این‌که ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم اما نیازمند حمایت خانواده‌ها و مردم هستیم، بیان کرد: اعضای شورای تأمین و مبارزه با مواد مخدر مصمم هستند در فضاهای عمومی اجازه مصرف قلیان داده نشود.