کد خبر: ۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۹

صالحي: اگر آمريکا فرصت پيش آمده را از دست دهد ضرر مي‎کند

 رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: آمريکائي‎ها به دنبال اين هستند تا به تفاهمي با ايران دست يابند چرا که اگر به تفاهم نرسند قطعا اعتبار سياسي آمريکا در جامعه بين المللي دچار آسيب جدي مي‎شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي در مورد نياز آمريکائي‎ها به تحقق توافق هسته‎اي اظهار داشت: طبق تحليل‎هاي گوناگوني که مي‎شود داشت و نيز بر اساس داده‎هاي بسيار زياد موجود يقينا آمريکائي‎ها به دنبال اين هستند تا به تفاهمي با جمهوري اسلامي ايران دست يابند چرا که اگر به تفاهم نرسند قطعا اعتبار سياسي آمريکا در جامعه بين المللي دچار آسيب جدي خواهد شد.

وي در همين راستا افزود: بنابراين آمريکا به عنوان يک قدرت بزرگ که خودش را مد نظر قرار مي دهد عدم توانايي اش را در حل و فصل موضوعات بين المللي نشان خواهد داد.

صالحي با بيان اينکه آمريکا در بسياري از موارد در حل و فصل موضوعات بين المللي ناموفق بوده است، اظهار داشت: در قضاياي خاورميانه مي‎بينيد که آمريکا تقريبا همواره با بن بست روبرو بوده است و اين اولين باري است که يک روزنه اي پيدا شده براي اينکه يک مشکل بين المللي در چارچوب مذاکرات بتواند حل شود.

وي همچنين متذکر شد: اگر آمريکا اين فرصت پيش آمده مذاکرات هسته‎اي ايران با 1+5 را از دست دهد ضرر خواهد کرد.

*نسيم