کد خبر: ۹۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۲

سقوط آزاد مجدد قیمت‌ در بازارخودرو!

گرمای تابستان، این روزها بسیاری از خریداران و فروشندگان خودرو را به چالش کشیده، اما خنکای رکود ناشی از معاملات همچنان بر بازار حاکم است و فعالان بازار خودرو از برابری نرخ کارخانه و بازار خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تیک ، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می برد و معاملات خودرو هنوز هم رونق نگرفته است. هفته دوم اولین ماه تابستان هم در حال سپری شدن است، اما به جای جنب و جوش و گرما، خنکای رکود را بر معاملات حاکم کرده است. آنگونه که مشتریان می‌گویند، قیمتها در بازار کاهش یافته است و همین امر سبب شده تا آنها در فروش خودروهایشان دچار مشکل شوند؛ از سوی دیگر، اگرچه قیمت کاهش یافته است، اما مشتریان همچنان منتظر آینده بازار خودرو هستند.

در عین حال برخی معاملات نیز حکایت از این دارد که فروشندگان حاضر هستند که تخفیف‌های بیشتری به خریداران بدهند و خودروی خود را به اصطلاح رد کنند برود تا بتوانند خودروی جدید خریداری کنند. این در حالی است که خودروهای جدیدی هم که روانه بازار شده‌اند، قیمت را همچنان حفظ کرده‌اند و فروشندگانشان کمتر حاضر هستند تا به مشتریان، تخفیف بدهند. این در شرایطی است هر ساله، با نزدیک شدن به فصل تابستان، بازار خرید و فروش خودرو رونق می‌گیرد؛ اما امسال گویا بازار سر ناسازگاری دارند.

نزدیکی نرخ کارخانه و بازار برخی مدل های خودرو
در حالی که هر سال با نزديک شدن به فصل تابستان بازار خريدو فروش خودرو رونق مي گيرد، اما امسال گويا مشتريان با بازار خودرو سر ناسازگاري دارند؛ رکود باعث شده تا قیمت خودرو باز هم نسبت به هفته های گذشته کاهش پیدا کند. 

در این میان فعالان بازار خودرو معتقدند که رکود در بازار خودرو تا حدودی به رکود کلی اقتصاد بر می گردد، اما مشتریان هم دست به دست هم داده‌اند تا این رکود تعمیق شود، بخشی از آن هم به کاهش قدرت خریدشان برمی‌گردد؛ ضمن اینکه قدرت پیش‌بینی آینده بازار برایشان سخت است. البته برخی دیگر، افزایش قیمت سوخت را هم بی تاثیر نمی دانند و می گویند که پس لرزه‌های افزایش قیمت بنزین، کم کم دارد خود را نمایان می کند.

این در شرایطی است که بیشتر نمایشگاه داران خودرو امید داشتند که با فرا رسیدن فصل جدید مسافرت های تابستانی، بازار خودرو هم رونق گیرد، در حالیکه نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، رکود را بیشتر کرده است. به نحوی که کاهش قیمت نسبت به هفته قبل، باز هم مشاهده می شود. براساس پيش‌بينی‌های صورت گرفته، طولانی شدن رکود انتظاری و از سوی ديگر فرار سيدن ماه مبارک رمضان باعث طولانی شدن رکود در بازار خودرو تا اواخر تيرماه خواهد شد. موضوعي که ممکن است باعث کاهش بيشتر قيمت خودروها در بازار و از سوی ديگر يکی شدن قيمت بازار و قيمت کارخانه شود.

جزئیات قیمت انواع خوروهای داخلی در بازار

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس ۳۰میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۳ میلیون تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند LXمعادل ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۲۹میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز ۱۱۹ میلیون تومان در بازار است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۲ میلیون و ۲۰۰ تومان و کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.