کد خبر: ۹۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۵

دردسر همکاری با یک خواننده زیرزمینی

  فریدون آسرایی ضمن رد خبر اجرای زنده تک آهنگ «نیستی» در کنسرت هایش با همراهی «آرمین»، این خبر را شایعه خوانده و گفت: شایعات و گمانه زنی ها همیشه بوده و هست و پخش خبر مربوط به اجراش مشترک آهنگ نیستی همراه با آرمین خواننده به اصطلاح زیرزمینی و غیرمجاز هم برگرفته از همین پیش بینی هاست اما باید توجه داشته باشیم کنسرتها  قوانین و مقررات خود را دارند و در آنها صرفا قطعاتی را می توان اجرا کرد که در برگه مجوز برگزاری کنسرت قید شده باشند که تک آهنگ نیستی مجوز اجرای زنده در این کنسرت را ندارد.

آسرایی صحبت ها و اظهارات جالب دیگری نیز برای اولین بار درباره این اثر داشت که در ادامه می خوانید؛

•    همیشه تابع قانون بوده و در چارچوب مقررات فعالیت کرده ام. چرا که معتقدم هیچ پیشرفتی بدون رعایت موازین و قوانین حاصل شدنی نیست. همین ممیزی که خیلی ها در بخش های مختلف جامعه با آن مشکل دارند کار موسیقی ما را به جایی رسانده است که خواننده جوان ایرانی سالن 6 هزار نفری نوکیاسنتر آمریکا را پر می کند. همان جا که تا یکی دو دهه پیش ویدئوهای نوروزی و آلبوم های مختلفشان بازار پررونقی در داخل کشور داشت اما امروز آنها نشسته اند تا خواننده های داخل کشور کارهای جدید ارائه کنند. بخش عمده این موفقیت مرهون همین سخت گیری هاست چرا که من خواننده و شاعر و آهنگساز وقتی حساسیت ها را می بینیم خود به خود به سمت کارها و خلق آثار ضعیف و پیش پاافتاده نمی روم.

•    زمانی که برای ادامه فعالیت هنری به ایران آمدم، آلبوم غریبه را آماده و برای کسب مجوز تقدیم ارشاد کردم هرچند صدور این مجوز بیش از سه سال به طول انجامید اما نتیجه بسیار خوبی داشت به هر حال خواننده های جوانی که این روزها به اشکال مختلف فعالیت دارند باید این پروسه گذر از زیرزمینی بودن را گذرانده و شکل تازه تری پیداکنند. یقینا ادامه فعالیت ایشان اگر به صورت مجاز و در چارچوب مقررات ارشاد باشد توفیق بیشتری به همراه خواهدداشت.

•    بعضی ها اطلاعات غلط به مردم می دهند یک بار صحبت از دریافت دستمزد کلان برای خواندن این کار می کنند و بار دیگر اتهام مضحکی می زنند که قصد من بهره برداری از موقعیت او برای بیشتر مطرح شدن بوده است! این بی شرمانه است. ما بعد از انتشار آلبوم عشق یعنی که به چاپ دوم رسید کنسرتهای زیادی در نقاط مختلف کشور برگزار کردیم. در جشنواره موسیقی فجر حاضر بودیم و قبل از هرگونه تصمیمی برای خواندن نیستی قرارداد کنسرت در تهران و شهرستانها تا سال 1395 را بسته بودیم، پس دیگر چه نیازی به اینچنین مطرح شدن داشتم؟ ضمن اینکه هرگز برای کارم قیمت تعیین نکرده ام.

•    شرط اولم به عنوان خواننده کسب همه مجوزهای لازم پیش از پخش بود از طرفی حضور بهروز صفاریان به عنوان آهنگساز این تضمین را بوجود می آورد که حتما مسیر صدور مجوز پخش طی خواهدشد کمااینکه یاسر داودیان همچنان اصرار دارد مجوزهای لازم را برای شعر و آهنگ از دفتر موسیقی دریافت کرده است تجربه سالها همکاری و آشنایی با صفاریان که همیشه وسواس خاصی در کارها دارد تردیدها را از بین برد.

•    وقتی برای خواندن این کار حاضر شدم تاکید فراوانی روی مجوز آن داشتم و هنوز هم بر آن اصرار دارم. و یقین دارم در گذر زمان مشکل خواننده های شایسته حل شده و قطعا شاهد کارهای بهتری از ایشان خواهیم بود.

*مجله آهنگ ایده ال