کد خبر: ۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۹

فيسبوک مي خواهد اينترنت را از آسمان به سمت زمين بتاباند

  اگر تجارت شما بر اساس اينترنت باشد، طبيعي است که بخواهيد همه به اينترنت دسترسي داشته باشند. گوگل با پروژه Loon و فيسبوک با Internet.org در حال فراهم کردن اينترنت براي مردم سراسر دنيا هستند. اما سوال اينجاست که چگونه؟

برخلاف بالن هاي گوگل، فيسبوک مي خواهد از ماهواره ها، پهپادها و ليزرها استفاده کند. بله، ليزرها. مارک زاکربرگ از طريق اکانت خود ويديويي را به اشتراک گذاشت که چگونگي اين فرآيند را نمايش مي دهد.

يکي از مهم ترين مشکلاتي که سر راه گوگل و فيسبوک قرار دارد، رساندن اينترنت به نقاطي است که از لحاظ جغرافيايي تفاوت هاي خاصي دارند. بهترين راه در اين حالت، به پرواز در آوردن وسايلي است که اينترنت را به سوي زمين مي تاباند. به همين دليل، ماموريت Internet.org علاوه بر به خدمت گرفتن ماهواره ها، پهپادها را هم در اختيار مي گيرد.

به گفته زاکربرگ، دريافت داده ها از پهپادها و ماهواره ها سريع ترين شيوه ممکن است، آن هم به خاطر ليزرها. با استفاده از ليزرها کارهاي متنوعي مي توان انجام داد و اين ليزرهاي متمرکز براي انتقال داده ها، حتي سريع تر از سيگنال هاي راديويي مورد استفاده قرار مي گيرند.

البته توجهي به رنگ ها نداشته باشيد، قرار نيست ليزرهاي رنگي آسمان شب ما را سبز و قرمز کنند، اين تصاوير صرفا جهت نمايش هستند و ليزرهاي حقيقي بدون رنگ و ضرر خواهند بود.