کد خبر: ۹۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

کودکان سوري وارد بازار کار شدند

  گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (يونيسف) نشان مي دهد شمار زيادي از کودکان سوري در داخل و خارج از سوريه براي حمايت از خانواده هاي خود بايد به کارهاي دشوار تن در دهند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،  اين گزارش که يونيسف و سازمان غيردولتي بين المللي 'صندوق نجات کودکان' تهيه شده، مي افزايد: از هر پنج نفر چهار نفر در سوريه در فقر زندگي مي کنند و 64.7 درصد در فقر مطلق به سر مي برند و نمي توانند نيازهاي اصلي خود را برآورند.

براساس اين گزارش، در داخل سوريه سه چهارم کودکان براي کمک به درآمد خانوار کار مي کنند؛ در اردن نيمي از کودکان مهاجران يا تنها نان آور خانواده و يا نان آور اصلي خانواده هستند در لبنان نيز کودکان (آواره سوري) زيادي حتي از سن شش سالگي به بعد کار مي کنند.

اين گزارش مي افزايد: شمار زيادي از کودکان سوري در شرايط دشوار و خطرناک استخدام مي شوند که خطرهاي زياد براي سلامت و رفاه آنها در بر دارد. آسيب پذيرترين کودکان کساني هستند که در درگيري هاي مسلحانه دخالت دارند يا از آنها بهره کشي جنسي مي شود يا وارد فعاليت هاي غيرقانوني از جمله تکدي گري و گروه هاي قاچاق انسان مي شوند.

'راجر هرن' مدير منطقه اي صندوق نجات کودکان مي گويد: در حاليکه خانواده ها ناچار و بي پناه هستند، کودکان ابتدا براي بقاي خود کار مي کنند؛ آنها در داخل سوريه و کشورهاي همسايه به اصلي ترين بازيگران اقتصادي تبديل شده اند.

'پيتر سالاما' مدير منطقه اي يونيسف نيز مي گويد: کار کودکان مانع از رشد و توسعه آنها مي شود زيرا بايد ساعات طولاني با پول کم و معمولا در شرايط ناسالم و خطرناک کار کنند.

اين سازمان ها از جامعه بين المللي، کشورهاي همسايه سوريه که ميزبان مهاجران سوري هستند و سازمان هاي مدني خواستند تا براي کاستن از رنج کودکان سوري چاره اي بيانديشند.
*ايرنا