کد خبر: ۹۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۶

لاريجاني: افزايش جمعيت براي قم مشکل ساز است

  رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: افزايش جمعيت شهر قم در آينده مشکلات بسياري را به دنبال دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني عصر پنجشنبه در ديدار مديرکل راه و شهرسازي استان قم، افزود: کاهش امکانات اجتماعي يکي از معضلات اصلي افزايش جمعيت شهر قم است از اين رو اسکان جمعيت جديد بايد در نقطه اي صورت گيرد که داراي امکانات و منابع آبي باشد.

وي در ادامه با اشاره به آخرين وضعيت پروژه بيمارستان هزار تختخوابي در منطقه پرديسان گفت: قطعا اين طرح يک نماد خوب براي شهر قم است و بايد کمک هاي لازم براي حمايت از سرمايه گذاران انجام شود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به طرح هاي مطروحه براي توسعه حرم حضرت معصومه(س) گفت: به نظر من در شرايط کنوني لزومي براي توسعه حرم وجود ندارد زيرا هم اکنون فضا براي حضور زائران وجود دارد و نبايد دسترسي مردم را به حرم سخت کرد.

لاريجاني ادامه داد: در شرايط کنوني طرح هايي براي توسعه شهر قم مطرح است که اين پروژه ها زمينه ساز افزايش جمعيت است از اين رو متوليان مربوطه بايد براي آينده به فکر ايجاد شهري در نزديکي قم باشند زيرا در صورتي که شهر از ميزان کنوني بزرگتر شود نمي توان آن را مديريت کرده و زيرساخت هاي آن بويژه تامين آب شرب را فراهم کرد.

همچنين رييس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز با فريدون همتي سرپرست استانداري قم ديدار و درباره مسائل کنوني استان گفت وگو کرد.

در اين ديدار همتي گزارشي از وضعيت کنوني استان و برنامه هاي پيش روي استانداري قم ارائه کرد.