کد خبر: ۹۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۸۹

چرا رادان کند کاري که باز آرد پشيماني؟!

 اينکه برخي هنرمندا در تمام دنيا راجع به موضوعات مختلف اظهارنظر مي کنن ، دليلي بر اين نيست که راجع به همه چيز هم صلاحيت داشته باشن و بي محابا چيزي بگن.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، داستان اظهار نظر برخي هنرمندان و بخصوص چهره هايي که در سينما و تلويزيون شناخته شده تر هستن و مواضع اونها در مورد اتفاقات مختلف داخلي و تشکيل کمپين و حمايت از تحرکات اجتماعي ، پيشينه اي داره که نمي شه از اون گذشت ، اما از تبعات خير اين مواضع که بگذريم ، بعضي اوقات هم بدجور آدم رو به دردسر مي ندازه .

اينکه برخي هنرمندا در تمام دنيا راجع به موضوعات مختلف اظهارنظر مي کنن ، دليلي بر اين نيست که راجع به همه چيز هم صلاحيت داشته باشن و بي محابا چيزي بگن. بالاخره بايد يه دليلي و يه محملي براي حرفي که ميزنن پيدا بشه تا اظهار نظري داشته باشن.

بعضي مسائل داخليه و بين خودشون رفع و رجوع ميشه ، اما گاهي اوقات هم حواسشون جمع و جوره که قرار نيست در مورد هر چيزي اظهار نظر حکيمانه بکنن. بهرام رادان ، دوست خوش پوش و معروف ما که با موضع خودش درباره تصويب قانون همجنسگرايي در توئيتر خودش رو به دردسر انداخت ، بايد بدونه که هر جريان نامتعارف و ناموزوني که با فرهنگ ما تعارض داره نبايد تبديل به موضوعي براي توئيت اين دوستان بشه . البته شايد فکر کرده که يه موضوع خيلي متفاوت و خارجي بهتر از يه مساله عادي داخليه ! اما هميشه مطالب متفاوت نمي تونه آدم رو به سمت درستي هدايت کنه.

بذاريد تا يادم نرفته ماجرا رو کامل تر بگم ، چند روز پيش باراک اوباما رييس جمهور آمريکا دستور داد که تمامي ايالت هاي آمريکا ازدواج همجنسگراها رو نيز به صورت قانوني ثبت کنند و به رسميت بشناسن . بهرام خان رادان هم در اقدامي که ما هنوز دليلش رو نفهميديم در توئيتر خودش به اين موضوع پرداخت و روزنامه کيهان هم با توصيف رادان به عنوان بازيگري که تابعيت کانادا دارد ، درباره احضار اون به يکي از زيرمجموعه هاي وزارت ارشاد براي پاسخگويي هم مطلبي نوشت و بهرام رادان رو تو صدر اخبار قرار داد ، بازيگر خوش تيپ ايراني هم که به سرعت ردپاي خودش رو از اين ماجرا پاک کرد و با نامه اي که منتشر کرده بود خودش رو از مواضع و برداشت هايي که شده بود مبرا کرد !

اين جريان نکات آموختني زيادي براي ما و ديگراني داره که به خودشون تکليف کردن که راجع به هر موضوعي در داخل و خارج از کشور موضع اتخاذ کنن و در صدر اخبار قرار بگيرن ، اما بعضي اوقات اين چاله هاي کوچيکي که کنده ميشه ، رفته رفته به چاه عميقي تبديل مي شه که مي تونه براي هميشه فرد رو تو يه مسير حاشيه اي قرار بده.

نکته آموختني ديگه اي که در اين ماجرا بايد به اون دقت کرد اينه که قبل از هر تصميمي و هر اعلام موضعي بايد يه نگاه به خاکي که روي اون ايستاديم بکنيم و حرفهايي بزنيم که از جنس همون خاک باشه و طبق گفته بزرگان حرف رو سبک و سنگين کنيم.

خلاصه که بايد نتيجه اصلي اين باشه که حالا اگر شما روي بيلبوردها و سر در سينماها درخشيدي دليلي نميشه که جملات درخشاني هم بگي که موجبات دردسر براي خودت و همکارانت نشه ، پس بهتره قبل از هر نگارشي در دنياي مجازي به عواقب کار هم فکر کنيم.

*باشگاه خبرنگاران