کد خبر: ۹۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۱

رمضانی پر برکت برای سینما

ماه رمضان امسال به مدد طرح "اکران افطار تا سحر"و انتخاب سه فیلم مخاطب‌پسند برای سینماها پربرکت بود. در هفت روز گذشته "گینس" مرز نیم میلیارد را رد کرد و "عصریخبندان" که از وجود چندیدن چهره سینمایی بهره گرفته؛ فروشی حدود 400 میلیون تومان داشته است.

به گزارش خبرگزاری تیک، اجرای طرح "اکران افطار تا سحر" و اکران سه فیلم جذاب و پرمخاطب "عصر یخبندان"، "گینس" و "از رییس‌جمهور پاداش نگیرید" موجب شد روزهای ماه رمضان امسال برخلاف سال‌های گذشته ماه رکود برای سینما نباشد. با اکثر پخش‌کننده‌های فیلم‌ها که صحبت می‌کنیم از اکران فیلم خود در این ماه گلایه‌ای ندارند و برعکس از میزان فروش فیلم‌های خود در این روزها ابراز خوشنودی نیز می‌کنند.

پخش‌کننده فیلم "گینس" که در هفت روز اکرانش در 74 سینمای تهران و شهرستان مرز نیم میلیارد را گذرانده؛ با اشاره به این مطلب که ماه رمضان تاثیر چندانی روی فروش فیلم  نداشته به ایلنا می‌گوید: «باتوجه به این‌که این فیلم ژانر کمدی‌ست با استقبال خوبی ازطرف مردم روبرو بوده و در روز اول خود 75 میلیون تومان فروخت. در روزهای دوم و سوم اکران یعنی پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب 105 و 106 میلیون تومان فروش داشت. »

او ادامه می‌دهد: «ممکن بود اگر فیلم در ماه‌های عادی اکران می‌شد نهایت فروش روزانه 20 تا 30 میلیون بیشتر از فروش فعلی بود.»

براتی از استقبال چشمگیر شهرستان‌ها به‌عنوان اتفاقی خوش‌یمن برای فیلم "گینس" یاس می‌کند و می‌گوید: «تقاضای شهرستان‌ها برای اکران فیلم زیاد است. هم‌اکنون تعداد سالن‌های شهرستانی که این فیلم در اختیار دارد 47 سالن است که تا دو روز آینده به 52 سالن خواهد رسید.»

به گفته پخش‌کننده فیلم "عصریخبندان" این فیلم در چند روز اکران خود سانس‌های فوق‌العاده در سینماهای کوروش، آزادی، فرهنگ و ملت داشته است و سینماهای شهرستان که تا به امروز تعدادشان 20 سالن است؛ در حال اضافه شدن هستند و به 40 سالن خواهند رسید.

اما؛ در میان 6 فیلمی که این روزها روی پرده سینماها درحال پخش‌اند؛ "یاسین از همه بداقبال‌تر است و براساس سایت سینما تیکت پس از 14 روز فروش خود را به 13 میلیون تومان رسانده و تهیه‌کننده فیلم هم نتوانست آمار دقیقی از فروش فیلمش به ایلنا بدهد.