کد خبر: ۹۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۱

برگزاری بزرگترین مانور نظامی ضدتروریستی اروپا در ایتالیا

بزرگترین مانور نظامی ضدتروریستی با مشارکت نظامیان هفت کشور اروپایی در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تیک، و به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، تمرینات نظامی ضدتروریستی موسوم به 'Italian Blade 2015 ' با هدف تقویت سطح عملیاتی نیروهای مسلح کشورهای اروپایی، با حضور حدود 1200 نظامی از هفت کشور اروپایی در نزدیکی شهر رم برگزار شد.

در این تمرینات بزرگ نظامی که توسط آژانس دفاع هوایی اروپا در منطقه «مونته رومانو» برگزار شد، بیش از 30 بالگرد با 600 ساعت پرواز بکار گرفته شدند.

ایتالیا با بکارگیری خدمه نیروی هوایی ارتش و نیروی دریایی ،بیشترین مشارکت را در این تمرینات نظامی که از روز 22 ژوئن آغاز شده بود،داشت.

در این تمرینات بزرگ نظامی علاوه بر ایتالیا کشورهای المان، اتریش، اسلوونی، مجارستان، بلژیک و جمهوری چک در ماموریت های مختلف شرکت کردند.

پس از پایان عملیات چتر بازان، عملیات دستگیری یک تروریست با استفاده از فنون مختلف و هماهنگی میان کشورهای شرکت کننده ، روز گذشته در جریان این مانور شبیه سازی شد.

این در حالی است که سرویس های اطلاعاتی ایتالیا در گزارشی در خصوص 'سیاست اطلاعات برای امنیت ' به پارلمان این کشور اعلام کردند که 70 نفر از این کشور به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوسته اند.

گفتنی است که یک گروه تروریستی وابسته به القاعده، که در حال برنامه ریزی برای اقدامات تروریستی در ایتالیا وشمال افریقا بود، در پی تحقیقات دادستانی شهر رم از هم پاشیده شد و پلیس نظامی ایتالیا صبح روز چهارشنبه، دو شهروند مغربی را در عملیاتی به اتهام تروریسم بین المللی دستگیر کرد و یک نفر دیگر نیز در مراکش به اتهام تروریسم به زندان انداخته شد. به عقیده پلیس، این سلول تروریستی از طریق اینترنت به تبلیغات و جذب و آموزش نیرو می پرداخت.

پلیس همزمان در عملیاتی موسوم به 'مارتزه' در شهرهای میلان، برگامو و گروستو در شمال ایتالیا، 10 نفر متعلق به دو گروه خانوادگی (ایتالیایی و آلبانیایی) را که آماده حرکت به سوریه برای پیوستن به افراط گرایان بودند، دستگیرکرد.

خانواده ایتالیایی تازه مسلمان شده و آماده حرکت به سوی سوریه بود و خانواده آلبانیایی در شهر گروستو زندگی می کرد.

براساس این گزارش، تدابیر امنیتی در ایتالیا به دنبال عملیات تروریستی روز جمعه در فرانسه، کویت و تونس به بالاترین حد خود رسیده است و نیروهای پلیس و نظامی این کشور در عملیات موسوم به 'خیابان های امن' از بیش از 13 هزار هدف حساس محافظت می کنند و در حالت آماده باش کامل جهت مقابله با هرگونه تهدید هستند.

فهرست اهداف حساس در ایتالیا شامل وزارتخانه ها، نهادهای دولتی، سفارتخانه ها، شرکت های چندملیتی، شرکت های مالی آمریکایی، پایگاه های ناتو، مدارس آمریکایی، شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، مترو و اماکن فرهنگی و کنیسه های یهودیان می شود.