کد خبر: ۹۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۲

اعتیاد به دبستان‌ها کشیده شده است


کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان گفت: آمار اعتیاد در بین زنان جامعه به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسین خاکشور در جنگ شادی که به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در پارک جنگلی گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در کشور سن اعتیاد به دبستان‌ها کشیده شده و این خود زنگ خطری است برای خانواده‌ها تا بدانند فرزندان آنها از مواد مخدر در امان نیستند.

وی ادامه داد: آمار اعتیاد در بین زنان جامعه به صورت تصاعدی در حال افزایش است، بنابراین توجه خانواده‌ها باید بیشتر شود، هم‌چنین باید همواره این موضوع را بدانیم که معتاد مجرم نیست بلکه یک بیمار است.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه دروازه ورود به اعتیاد قلیان است، گفت: ضرر استفاده از قلیان بیشتر از سیگار است، چرا که 70 نوع ماده سرطان‌زا در قلیان وجود دارد.

خاکشور اضافه کرد: اگر فرزندی سیگار بکشد والدین نگران می‌شوند، اما همراه با جوانان خود قلیان مصرف می‌کنند، این در حالی است که نیکوتین موجود در قلیان از نیکوتین موجود در هروئین 10 برابر خطرناک‌تر است.

وی با بیان اینکه جهت پیشگیری از اعتیاد باید به جنبه‌های فردی، مهارت‌های زندگی و... توجه کرد، یادآورشد: با شیوه‌های صحیح فرزند پروری نسلی را خواهیم داشت که در برابر توطئه استکبار جهانی ایستادگی خواهند کرد، بنابراین تک تک خانواده‌ها باید بر خود لازم بدانند که در این زمینه پیشگام باشند و برای فرزندان خود برنامه‌های تربیتی داشته باشند.
*ایسنا