کد خبر: ۹۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۶۲

اسکای نیوز: همه منتظر باشید، در روز ۱۶ تیر خبرهای خوبی در راه است‎

اوضاع وین چند روز قبل از توافق نهایی بر سر مساله هسته ای ایران شبیه به روزهای منتهی به توافق چارچوب مشترک است. در حال حاضر نوعی خوشبینی محتاطانه میان شرکت کنندگان در جلسات وجود دارد. در همین حال وزرای خارجه شش کشور دیدارهای دو جانبه و چند جانبه خود را ادامه می دهند

گزارشگر شبکه اسکای نیوز با بیان اینکه خوشبینی محتاطانه ای مذاکرات هسته ای را در بر گرفته است گفت نشانه های زیادی وجود دارد که در روز هفتم ماه جاری میلادی (16 تیر) باید در انتظار خبرهای جدیدی باشیم.

به گزارش پايگاه خبري «تيک»، کلودین شدید در این خصوص گزارش داد: اوضاع وین چند روز قبل از توافق نهایی بر سر مساله هسته ای ایران شبیه به روزهای منتهی به توافق چارچوب مشترک است. در حال حاضر نوعی خوشبینی محتاطانه میان شرکت کنندگان در جلسات وجود دارد. در همین حال وزرای خارجه شش کشور دیدارهای دو جانبه و چند جانبه خود را ادامه می دهند.



ظریف در انتظار پیوستن نهاوندیان، رییس دفتر حسن روحانی به مذاکرات است. نهاوندیان پس از سفر آمانو به ایران دارای ماموریت خاصی است. سفر آمانو به ایران چهارمین سفر وی از سال 2012 بود. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی بدبینانه که تا حدودی خوشبینی هم در آن دیده می شد گفت هنوز به اقدامات زیادی برای رسیدن به توافق با ایران نیاز است.

این در حالی است که موانع بر سر توافق با ایران زیاد هستند از جمله: مدت زمان توافق، چگونگی لغو تحریم ها، ورود بازرسان به مراکز نظامی ایران و توقف تحقیقات علمی و هسته ای در ایران.

میزان خوشبینی ها در مورد رفع این موانع کمتر از میزان خوشبینی در زمان امضای توافق چارچوب مشترک است اما آمد و رفت وزار و اقدامات پارلمانهای کشورها و اظهارت مقامات اسراییل نشان می دهد که در روز هفتم ماه میلادی جاری خبرهایی در راه است.