کد خبر: ۹۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۲

10 دلیل غلبه اندروید بر آی‌فون

آیا قصد دارید برخی از فایل های خود را از آی‌فون در رایانه کپی کنید؟ برای این کار نیازمند نصب آی‌تونز و ایجاد یک حساب کاربری خواهید بود و حتی پس از آن تنها فایل های مدیا مانند عکس را می توانید جابجا کنید. یک تلفن هوشمند اندرویدی را به رایانه خود متصل کنید و فورا می توانید اقدام به جابجایی فایل های خود بین دو دستگاه کنید.
- آی‌فون یکی از مشهورترین تلفن های هوشمند جهان است اما دلایل زیادی وجود دارند که اندروید سهمی 57 درصدی از بازار تلفن هوشمند در آمریکا و حدود 80 درصدی در دیگر کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است.



به گزارش پایگاه خبری تیک ،اپل مجموعه ای با محدودیت های بیشتر را در آی‌فون ارائه می کند و این که کاربران از چه اپلیکیشن ها و چه ویژگی هایی باید استفاده کنند را به آنها دیکته می کند. اما اندروید آزادی عمل بیشتری را در کنار دسترسی به فناوری های کلیدی در اختیار کاربران قرار می دهد که اپل فکر می کند کاربران هنوز برای استفاده از آنها به طور کامل آماده نیستند!

در ادامه 10 دلیل برای برتری اندروید نسبت به آی‌فون را ارائه می کنیم.

سفارشی سازی، ویجت ها و پوسته ها



رابط کاربری تلفن های هوشمند اپل حالتی قفل شده دارد و گزینه های سفارشی سازی کمتری را نسبت به اندروید گوگل در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین تنها چند ویجت منتخب را می توانید در بخش اعلان آی‌فون بکار بگیرید. اما در اندروید به ویجت های مختلف که می توانند در صفحه خانه یا صفحه قفل نمایشگر بکار گرفته شوند دسترسی داشته و بر هر چیزی از کنترل پخش موسیقی تا بررسی شرایط آب و هوایی و یادداشت برداری کنترل دارید.

پوسته های سفارشی شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی که طراحی اندروید را از حالت پایه و خام خارج می کنند نیز ظاهر و احساسی منحصر به فرد را به همراه ویژگی هایی که در اندروید خام وجود ندارند، ارائه می کنند. از سوی دیگر، لانچر مورد نظر خود را می توانید نصب کرده یا یک تم سفارشی را اضافه کنید که احساس و ظاهری کاملا متفاوت و اختصاصی به تلفن همراه شما می بخشند.

گزینه های سخت افزاری بسیار بیشتر از جمله تلفن های سخت جان



یکی از شعارهای بازاریابی گوگل با این مضمون "با هم باشیم. شبیه نباشیم" منطقی و باورپذیر است زیرا سیستم عامل اندروید روی صدها مدل تلفن همراه مختلف در سراسر جهان بکار گرفته می شود. تلفن های هوشمند اندرویدی با نمایشگرهای بزرگ، نمایشگرهای کوچک، صفحه کلید فیزیکی، با باتری قابل تعویض و حتی با نمایشگر دوم در دسترس هستند.

همچنین تلفن های جان سخت اندرویدی که برای بقا در شرایط سخت و یا استفاده در زیر آب طراحی شده اند نیز وجود دارند. اگر قصد دارید امروز آی‌فون خریداری کنید با چهار انتخاب مواجه هستید: آی‌فون 6 پلاس، آی‌فون 6 و دو مدل قدیمی آی‌فون 5S و آی‌فون 5C. هیچ یک از این مدل ها نیز برای استفاده در شرایط سخت ساخته نشده اند.

آزادی در نصب اپلیکیشن ها

برخی اپلیکیشن ها برای آی‌فون زودتر از دستگاه های اندرویدی روانه بازار می شوند اما در زمینه این که چه اپلیکیشن هایی را می توانید نصب کنید نیز محدودیت هایی از سوی اپ استور اپل اعمال می شود. اگر مقامات کوپرتینو تصمیم بگیرند که یک اپلیکیشن رقیبی جدی برای اپل است یا محتوایی خشونت آمیز، سیاسی یا بحث برانگیز دارد، کاربر قادر به خرید آن نخواهد بود. فروشگاه پلی استور برای اندروید شرایط آزادانه‌تری را در اختیار کاربر قرار می دهد.

استفاده از فایل ها



آیا قصد دارید برخی از فایل های خود را از آی‌فون در رایانه کپی کنید؟ برای این کار نیازمند نصب آی‌تونز و ایجاد یک حساب کاربری خواهید بود و حتی پس از آن تنها فایل های مدیا مانند عکس را می توانید جابجا کنید. یک تلفن هوشمند اندرویدی را به رایانه خود متصل کنید و فورا می توانید اقدام به جابجایی فایل های خود بین دو دستگاه کنید. همچنین با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Astro File Manager یا ES File Manager می توانید به فایل سیستم نیز دسترسی داشته باشید. اما اپل امکان مشاهده فایل سیستم را به کاربر نمی دهد.

به اشتراک گذاری جهانی



یک صفحه وب در مرورگر، یک نقشه در اپلیکیشن ناوبری یا یک عکس در گالری خود را مشاهده می کنید و قصد دارید آن را به اشتراک بگذارید. در اندروید امکان به اشتراک گذاری در هر سرویسی که اپلیکیشن آن را نصب کرده اید مانند توییتر، گوگل پلاس و ... وجود دارد. در آی‌فون تنها می توانید عملیات به اشتراک گذاری را در اپلیکیشن هایی که توسط مرورگر، گالری عکس یا اپلیکیشن های دیگر پشتیبانی می شوند، انجام دهید.

دکمه بازگشت

دکمه بازگشت اندروید روشی ساده و سودمند را برای بازگشت به صفحه قبلی بدون در نظر گرفتن این که کجا هستید، امکان‌پذیر می کند. در آی‌فون تنها می توانید از ناوبری اختصاصی اپلیکیشن یا زدن دکمه خانه برای بازگشت استفاده کنید که کلا به صفحه خانه منتقل می شوید.

پشتیبانی از چند پنجره



اگر قصد استفاده از ویژگی چند وظیفگی را در تلفن هوشمند خود داشته باشید یک تلفن هوشمند سامسونگ یا ال جی گزینه ای فوق العاده برای شما محسوب می شود. هر دو شرکت امکان تقسیم نمایشگر برای استفاده از دو اپلیکیشن را می دهند و به عنوان مثال می توانید در یک پنجره وب سایت شرکت خود را مشاهده کرده و در پنجره دیگر به ایمیل رئیستان پاسخ دهید. گوگل قصد دارد در اندروید M ویژگی چند پنجره را به صورت پیش فرض در سیستم عامل اندروید قرار دهد. اپل تقسیم نمایشگر را در iOS 9 گنجانده است اما این ویژگی تنها برای تبلت های آی‌پد بوده و در آی‌فون وجود ندارد.

نمایشگرهای وضوح بالا

اپل سرانجام با معرفی آی‌فون 6 پلاس در سال 2014 تلفن هوشمندی با نمایشگر فول اچ‌دی معرفی کرد. نخستین تلفن هوشمند اندرویدی مجهز به نمایشگر فول اچ‌دی دو سال پیش از آن روانه بازار شده بود. امروز، برخی از تلفن های هوشمند پرچمدار اندرویدی نمایشگرهایی با وضوح 2560×1440 ارائه می کنند که تماشای ویدیو، انجام بازی و مطالعه در آنها تجربه ای متفاوت و لذت بخش را رقم می زند.

بازخورد لامسه ای



هنگامی که در حال تایپ کردن هستید یا با دکمه های روی نمایشگر تعامل دارید هیچ چیزی مانند بازخورد لامسه ای کارآمد نیست. در رایانه، کاربر به طور معمول از صفحه کلید فیزیکی و کلیک روی تاچ پد و ماوس بازخورد را دریافت می کند. با این وجود، در یک تلفن همراه کاربر نیازمند صدا یا یک لرزش لامسه ای است تا از دریافت لمس آگاهی حاصل شود. تمامی تلفن های اندرویدی بازخورد لامسه ای را ارائه می کنند اما آی‌فون فاقد آن است. شایعاتی مبنی بر این که فناوری فورس تاچ - بازخورد لامسه ای ایجاد می کند - در آی‌فون بعدی بکار گرفته خواهد شد، وجود دارد. این تقریبا هفت سال پس از استفاده از بازخورد لامسه ای در یک تلفن هوشمند اندرویدی است.

پشتیبانی کامل از NFC

چند سالی است که تقریبا تمامی تلفن های اندرویدی به فناوری NFC مجهز می شوند. با استفاده از این فناوری می توانید جفت شدن تلفن هوشمند با گجت های دیگر، تبادل اطلاعات بین دو تلفن همراه، باز کردن قفل در و حتی پرداخت پول را انجام دهید. اپل برای نخستین بار از تراشه NFC در آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس استفاده کرده اما این فناوری تنها برای سرویس اپل پی (Apple Pay) قابل استفاده است.