کد خبر: ۹۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۸

افزایش کشته های کشتی فیلیپینی به 54 نفر

بازماندگان شکایت کرده اند جلیقه نجات در کشتی نبوده و علاوه بر حدود 200 مسافر، این کشتی محموله ای شامل 300 کیسه سیمان، 50 کیسه برنج و کیسه های کود با خود حمل می کرده است.
پلیس فیلیپین روز شنبه ضمن بازداشت کاپیتان و خدمه کشتی که هفته گذشته در آب های این کشور غرق شد، اعلام کرد تعداد کشته های ناشی از این سانحه به 54 نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تیک ،تعداد دقیق سرنشینان این کشتی تا روز گذشته دقیقا نامشخص بود و برخی سندها نشان می داد 173 مسافر و خدمه در کشتی بوده اند، اما مقامات فیلیپینی گفتند 141 نفر تاکنون نجات یافته و 54 نفر کشته شده اند و تعداد مسافران به 195 نفر رسید.

این کشتی روز پنجشنبه از بندر 'اورموک' در جزایر سبو فیلیپین به حرکت درآمد و 20 دقیقه پس از حرکت واژگون شد.

به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، تحقیقات اولیه پلیس نشان می دهد شرایط دریا و 'خطای انسانی' دلیل واژگونی کشتی بوده است.

کاپیتان و 17 خدمه این کشتی برای بررسی بیشتر علل واژگونی آن بازداشت شده اند.

بازماندگان شکایت کرده اند جلیقه نجات در کشتی نبوده و علاوه بر حدود 200 مسافر، این کشتی محموله ای شامل 300 کیسه سیمان، 50 کیسه برنج و کیسه های کود با خود حمل می کرده است.

'اورموک' که کشتی حرکت خود را از این بندر آغاز کرده یک مرکز اقتصادی و حمل و نقل منطقه ای با حدود 200 هزار نفر جمعیت است. این منطقه هر سال شاهد فاجعه های مختلف و حدود 20 طوفان گرمسیری است که به برخی مناطق اقیانوس آرام ضربه وارد می کند.

اورموک براثر طوفان 'های یان' در سال 2013 که بیش از هفت هزار و 300 کشته برجای گذاشت نیز آسیب زیادی دید. این شهر در سال 1991 نیز شاهد طوفان و سیلی بود که بیش از پنجهزار کشته برجای گذاشت.

قایق برای میلیون ها جمعیت فقیر مجمع الجزایر فیلیپین که از بیش از هفت هزار و 100 جزیره تشکیل شده است، اهمیت زیادی دارد و وسیله اصلی حمل و نقل به شمار می رود.

این وضعیت باعث شده براثر حوادث ناشی از حمل و نقل دریایی در فیلیپین سالانه صدها نفر جان خود را از دست بدهند. بدترین حادثه نیز سال 1987 رقم خورد و براثر برخورد یک کشتی با یک نفتکش چهار هزار و 300 نفر کشته شدند.