کد خبر: ۹۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۲۰

علم‌الهدی:باید تا زدن گردن این ها پیش رفت

امام جمعه مشهد تاکید کرد: بنده به حرمت موسیقی کار ندارم زیرا هر کسی مرجع تقلیدی دارد اما اینکه زنی با موی پریشان مقابل چشم یک عده جوان و آن هم در کنار حرم امام رضا (ع) بنوازد و مرد نامحرم بخواند منکرترین منکرات است.
امام جمعه مشهد با انتقاد از حمایت‌کنندگان از کنسرت‌ها گفت: شمایی که در دفاع مقدس و جنگ شرکت کرده‌اید با حمایت از یک عده مطرب خود را در برابر خون شهدا مسئول می‌کنید.

به گزارش پایگاه خبری تیک، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در ادامه تفسیر سوره محمد (ص) که در مهدیه مشهد برگزار شد با طرح این پرسش که آیا اسلام دین خشونت است یا عطوفت، اظهار کرد: مسئله خشونت و عطوفت هیچ کدام اصالت ندارد بلکه دو ابزار است که انسان در موقعیت‌های مختلف آن را به کار می‌گیرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: انسان در برخی موارد زندگی به ابزار عطوفت متوسل می‌شود و در برخی موارد دیگر که مصلحت باشد برای حفظ منافع خود به خشونت دست می‌زند.

وی با تاکید براینکه نمی‌توان گفت که اسلام دین خشونت است، بیان کرد: در برخی موارد و مقابله با جریان‌های ضد ارزشی بحث خشونت لازم است. به عنوان مثال خانمی ساپورت پوشیده و آرایش کرده و بنا دارد ریشه دین را در جامعه بکند نمی‌توان با وی با عطوفت برخورد کرد اما در مقابل دختر خانمی که ندانسته روسری او به عقب رفته باید با عطوفت این مسئله را به او تذکر داد.

علم‌الهدی متذکر شد: فردی که بنای خودآرایی و خودنمایی داشته و قصد دارد سفره دین را از زیر پای جامعه بردارد برخورد شدید و قاطع می‌خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با ناهنجاری‌های جامعه باید برخورد شود، افزود: همانطور که در مسئله فساد مالی و امنیت اجتماعی برخورد لازم است با ناهنجاری‌های اجتماعی نیز باید برخورد لازم صورت گیرد.

خطیب جمعه مشهد با انتقاد از اینکه باید با کار فرهنگی جلوی فرد بی‌حجاب گرفته شود، بیان کرد: 37 سال از انقلاب می‌گذرد اما هیچ کار فرهنگی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: سال 85 قانون حجاب تصویب شد و امروز 10 سال از تصویب این قانون می‌گذرد اما تمام دستگاه‌هایی که متولی برخورد با مسئله بی‌حجابی هستند هیچ عملی انجام ندادند و سال‌هاست که می‌گویند کار فرهنگی اما نه کار فرهنگی می‌کنند و نه با بی‌حجابی برخورد لازم را انجام می‌دهند.

علم‌الهدی با طرح این پرسش که چرا در اسلام جنگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: فلسفه جنگ در قرآن براندازی فساد و فتنه است.

* کدخدای دهکده جهانی به دنبال نابودی هرچه ضد کدخدا است

وی با اشاره به اینکه امروز بحث آمریکا با ما بحث یک مملکت و وجود اختلافات سیاسی نیست، متذکر شد: توسعه ارتباطات کره زمین را به صورت یک دهکده درآورده که این دنیای مرتبط با هم یک مدیر می‌خواهد و آمریکا می‌گوید این دهکده کدخدا می‌خواهد و من می‌خواهم کدخدای این دهکده باشم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا در پاسخ به جنایاتش در یمن و غزه می‌گوید کدخدایی من اقتضا می‌کند که غزه خاک و خاکستر شود و یمن سر جایش بنشیند.

خطیب جمعه مشهد فلسفه دیگر جنگ را حفاظت از بندگی خدا اعلام کرد و افزود: مسلمانان در مقام حفاظت از بنده خدا با کسانی که می‌خواهند بندگی خدا را براندازی کنند باید بجنگند.

وی با بیان اینکه فلسفه دیگر جنگ دفاع از حدود و احکام الهی است، گفت: ارزش‌های خدا و حدود الهی روی کره زمین باید پیاده شود و با کسانی که مخالف پیاده شدن این احکام هستند باید برخورد شود.

علم‌الهدی در ارتباط با برگزاری کنسرت‌ها تاکید کرد: بنده نه ضد موسیقی‌دان و نه دشمن هنر و هنرمند هستم. ما با حرام خدا و براندازی حدود و ارزش‌های الهی مشکل داریم.

* نوازندگی زنان بی‌حجاب مقابل چشم جوانان و در کنار حرم امام رضا (ع) منکرترین منکرات است

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه برخی می‌گویند موسیقی حلال و یا حرام است، گفت: بنده به حلال و حرام آن کار ندارم اما می‌گویم کنسرتی که در یک جا اجرا می‌شود و دختر و پسر هنگام برگزاری آن کف می‌زنند و هورا می‌کشند و سپس در خیابان به دنبال هرزگی می‌روند حدود الهی را از بین می‌برند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: بنده به حرمت موسیقی کار ندارم زیرا هر کسی مرجع تقلیدی دارد اما اینکه زنی با موی پریشان مقابل چشم یک عده جوان و آن هم در کنار حرم امام رضا (ع) بنوازد و مرد نامحرم بخواند منکرترین منکرات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از حمایت‌کنندگان برگزاری کنسرت گفت: آیا این درست است که شمایی که در دفاع مقدس بوده‌اید و در جنگ شرکت کرده‌اید و شهید دادید با حمایت از یک عده مطرب و خوش‌گذران و عیاش خود را در مقابل خون شهدا مسئول کنید.

وی با اشاره به جریان حزب‌الله و حزب‌الشیطان بیان کرد: مومنین حزب‌الله و کفار حزب‌الشیطان هستند که این دو جریان مقابل هم آشتی‌پذیر نیستند پس باید با این‌ها جنگیده و تا زدن گردنشان پیش روید.

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: عوامل گمراه شده داعش از این آیه قرآن که باید گردن کفار زده شود سوءاستفاده کرده و همه را به بهانه کافر بودن گردن می‌زنند که این‌ها در واقع هیچ چیز از اسلام نمی‌دانند.