کد خبر: ۹۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۴۳

رسایی همچنان دلواپس است!‎

این نماینده مجلس گفت: نگاه رهبری به مذاکرات حفظ شدن عزت و دانش هسته ای کشور است و تاکید رهبری این است که کل تحریم‌های مالی، نفتی و اقتصادی باید به صورت یکجا برداشته شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه رهبری به مذاکرات حفظ شدن عزت و دانش هسته ای کشور است و تاکید رهبری این است که کل تحریم‌های مالی، نفتی و اقتصادی باید به صورت یکجا برداشته شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک»، حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس عصر امروز(12 تیرماه) در همایش بررسی ابعاد توافق هسته ای عزتمندانه که در شبستان مسجدالنبیص) شهر قزوین برگزار شد، گفت: شاید مهم ترین موضوعی که امروز ایران را در صدر جهان قابل اهمیت جلوه داده بحث توافقات هسته ای است که یکی از خصوصیات آن قلدرمآبی کشورهای غربی است.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند این کشورها نظام بین الملل نیستند، درست است که آنها زورگویی می‌کنند اما دلیلی بر بزرگ بودن شان نیست.

رسایی با بیان این‌که مذاکرات به نقطه حساس خود رسیده است، بیان کرد: در طول مذاکرات توافقی به نام ژنو تصویب شد که کارشناسان تاکید کردند یک توافق برد-برد و با کیفیت برای ایران نیست، در طول این یک سال پس از توافق دولت 100 کیلو اورانیوم را رقیق و 100 کیلو را اکسید کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: غربی‌ها وعده کرده بودند در این یک سالی که شما اورانیوم خود را رقیق می‌کنید ما فضایی را فراهم خواهیم کرد تا نفت بیشتری به فروش برسانید، اما به وعده خود عمل نکردند.

وی با بیان این‌که از ابتدا قرار بر این بود در یک سال توافق هسته ای صورت بگیرد، اظهار کرد: مذاکرات تا به امروز با بدعهدی‌های استکبار جهانی ادامه پیدا کرده است، توافقنامه ژنو و لوزان هیچکدام پیروزی نبود؛ زمانی که به آقای ظریف گفتیم این توافقنامه‌ها الزام آور است وی گفت اینطور نیست؛ پس چرا به دنبال برگزاری جشن و شادی برای یک امر توافق نشده بودید؟

 رسایی عنوان کرد: این عملکردهای زودهنگام فضاسازی رسانه‌هایی است که دشمنی آمریکا را بزک می‌کنند؛ یک سال و نیم پیش گفتیم توافق ژنو پیروزی برزگ نیست بلکه دروغ بزرگ است برخی‌ها به ما اعتراض کردند شما موضع سیاسی دارید.

وی با تاکید بر این‌که غربی‌ها می‌گویند توافق خوب را فدای زمان نمی‌کنیم افزود: این تعبیر رهبری است که فرمودند، نشست و برخاست با آمریکا جز افزایش تحریم‌ها و تحقیرها نتیجه ای نداشته است؛ پس دلواپسی‌های ما بی‌مورد نبوده است.

اگر قرار بر باقی ماندن تحریم‌هاست چرا دولت تاسیسات هسته ای را پلمپ می‌کند؟

رسایی با انتقاد از این‌که اگر قرار بر باقی ماندن تحریم‌هاست چرا دولت تاسیسات هسته ای را پلمپ می‌کند؟ تصریح کرد: رهبری فرمودند، من خطوط قرمز را تعیین کرده ام و هرچه در جلسه علنی بگویم در جلسه خصوصی هم همان ها را خواهم گفت؛ اگر کسانی می‌گویند با رهبری صحبت کرده ایم و ایشان راضی است این یک دروغ بزرگ است که برخی از خطوط قرمز را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان فرمودند، جزییات مفاد بیانیه لوزان را به مردم بگویید، اما حامیان دولت شایعه می‌کنند که رهبری قبول کرده اند که مذاکرات علنی نشود؛ یعنی چی ایشان علنی بگویند جزئیات را به مردم اطلاع دهید سپس در خصوصی بگویند مذاکرات را علنی نکنید؛ این افراد می‌خواهند نظرشان را به رهبری تحمیل کنند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: در زمان امیرمومنان هم می‌گفتند مردم خسته شده اند و در این شرایط عمروعاص قرآن ها را سر نیزه کرد؛ اگر کسانی توافقی را که خطوط رهبری در آن رعایت نشده امضا نکنند، ما آن دست را می‌بوسیم.

وی گفت: همیشه در مذاکرات یک اندوخته ای را پای میز مذاکره می‌برند که آن اندوخته اورانیوم 20 درصد بود و روی آن مذاکره می‌کردند؛ اما متاسفانه امروز ما این اندوخته را از دست داده ایم و آنها جلو افتاده و پر توقع شده اند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که رهبری فرمودند، تیم مذاکره کننده را امین، انقلابی، غیور و شجاع می‌دانند اظهار کرد: این صفات ویژگی‌های کوچکی نیست، اعطای این صفات مسأله کمی نیست بلکه ایجاد یک سرمایه اجتماعی برای آنها می‌کند؛ البته این بدان معنا نیست که منتقدان اشتباه می‌کنند؛ بلکه رهبری فرمودند منتقدان کارشان راحت تر از کسانی که کاری انجام می‌دهند، نیست.

وی خواست رهبری را حمایت از دولت برشمرد و ابراز کرد: ما هم این خواسته را اجابت می‌کنیم؛ دلیل نوع رفتار امروز رهبری در برخورد با مذاکرات هسته ای دلایل خاصی دارد، ابتدا اینکه تیم مذاکره کننده قوت قلب داشته باشد و به توافق بد راضی نشود.

 رسایی دومین دلیل نگاه رهبری به مذاکرات را حفظ شدن عزت و دانش هسته ای کشور دانست و عنوان کرد: تاکید رهبری این است که کل تحریم‌های مالی، نفتی و اقتصادی باید به صورت یکجا برداشته شود.

وی افزود: تقریبا برای ما ثابت شده که توافق خوب حاصل نمی‌شود به دلیل اینکه طرف مقابل ما گرگ منش است و خوی استکباری در وجود آمریکایی‌هاست؛ دو سال است همه حوزه‌ها را قفل کرده اند و نتیجه را گره زده اند به مذاکرات هسته ای.

نیروهای نظامی ما ناموس ما هستند از لیبی و عراق عبرت بگیریم

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رهبر فرمودند، لغو تحریم‌ها نباید منوط به نظر آژانس باشد؛ اگر تیم مذاکره کننده به هر دلیل توافق بد را امضا کند خطوط قرمز را رعایت نکرده است؛ البته ما امیدواریم این شرایط برای دولتمردان ما پیش نیاید.

وی به حربه آمریکایی‌ها در مقابله با ایستادگی رهبری بر سر خطوط قرمز اشاره و اظهار کرد: نقشه آمریکایی‌ها این است که طرحی را مطرح کنند و قبل از توافق برای تایید در اختیار مقامات ایران قرار دهند و اگر ما پذیرفتیم آنها می‌گویند ما پیروز شده ایم و اگر رهبری نپذیرفت در جهان غوغا بپا کنند که ایران مقصر شکست مذاکرات است.

رسایی ادامه داد: این یک جریان بیمار است که قصد دارد به توافق نرسیدن مذاکرات را به گردن رهبری انداخته و مطرح کند رهبری اجازه پیشرفت به ما را نمی‌دهد؛ توقع ما از دولت این است که یک موقع پوست موز زیر پای آنها نگذارند و در بازی آمریکایی‌ها گیر نکنند.

وی با تاکید بر این که تیم مذاکره کننده ایران باید حافظ خطوط قرمز کشور باشد تصریح کرد: آنها متن توافق را برای تایید به ایران وارد نکنند و فریب بازی آمریکایی‌ها را نخورند، ما در حال بازی با کسانی هستیم که خودشان باید پاسخگوی جرم‌هایی که کرده اند باشند؛ این مسخره است که ما باید به کسانی پاسخگو باشیم که خودشان دست‌هایشان به خون بی‌گناهان آغشته است.

این نماینده مجلس ابراز کرد: ما باید یا ذلت را بپذیریم یا محکم ایستاده و عزت ایران را حفظ کنیم، غربی‌ها روی ناموس ما دست گذاشته اند ما در حال دفاع از ناموس خود هستیم حال کسانی آمده اند و می‌گویند ناموس نان و آب نمی‌شود بدهید برود؛ نیروهای نظامی ما ناموس ما هستند از لیبی و عراق عبرت بگیریم.

وی در پایان گفت: تیم مذاکره کننده موظف به رعایت خطوط قرمز رهبری است، آقای روحانی در انتخابات می‌گفت هم سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ زندگی مردم؛ هر دستی که خطوط قرمز رهبری و منافع ملی را رعایت نکند ملت این دست را خواهد شکست.