کد خبر: ۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۷

هوای شهرهای شمالی خنک می شود

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت : بررسی پدیده های جوی نشان می دهد امروز دمای هوای سواحل شمالی به ویژه سواحل شمال شرقی کشور خنک تر خواهد شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، امین حسین نقشینه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز همچنین در سواحل شمالی کشور افزایش ابر و بارش خفیف باران به ویژه برای مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

وی گفت: این روند در ارتفاعات جنوبی استان های مازندران و گلستان و مناطقی از خراسان شمالی ادامه دارد و این استان ها شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران خواهد بود.

نقشینه افزود: روز دوشنبه در ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش های خفیف باران را شاهد خواهیم بود و برای بخش های شرقی و جنوب شرقی کشور نیز همین وضعیت وجود خواهد داشت.

وی گفت : در جنوب و جنوب غرب کشور نیز انتظار باد و گرد و خاک وجود دارد که این وضع باعث کاهش دید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای آذربایجان غربی کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و پس فردا نیز اردبیل 5 تا 6 درجه خنک تر خواهد شد.

نقشینه با اشاره به اینکه دمای اهواز روز گذشته به 50 درجه سانتیگراد رسید ، گفت : دمای هوا در شهرکرد امروز به 11 درجه خواهد رسید.

وی افزود: کاهش نسبی دما را برای روز دوشنبه در تهران پیش بینی می کنیم و از 40 درجه کنونی به 39 درجه کاهش خواهد یافت.

نقشینه گفت: توفان امروز شمال سیستان و بلوچستان را درمی نوردد و در برخی از ساعات نیز دریای عمان در سمت چابهار مواج خواهد بود.

وی افزود: دیروز دهلران و مهران در استان ایلام با 51 درجه هوا گرم ترین مناطق کشور بود.