کد خبر: ۹۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۲

هوای شهرهای شمالی خنک می شود


کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت : بررسی پدیده های جوی نشان می دهد امروز دمای هوای سواحل شمالی به ویژه سواحل شمال شرقی کشور خنک تر خواهد شد.

امین حسین نقشینه در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز همچنین در سواحل شمالی کشور افزایش ابر و بارش خفیف باران به ویژه برای مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

وی گفت: این روند در ارتفاعات جنوبی استان های مازندران و گلستان و مناطقی از خراسان شمالی ادامه دارد و این استان ها شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده باران خواهد بود.

نقشینه افزود: روز دوشنبه در ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش های خفیف باران را شاهد خواهیم بود و برای بخش های شرقی و جنوب شرقی کشور نیز همین وضعیت وجود خواهد داشت.

وی گفت : در جنوب و جنوب غرب کشور نیز انتظار باد و گرد و خاک وجود دارد که این وضع باعث کاهش دید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: برای آذربایجان غربی کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و پس فردا نیز اردبیل 5 تا 6 درجه خنک تر خواهد شد.

نقشینه با اشاره به اینکه دمای اهواز روز گذشته به 50 درجه سانتیگراد رسید ، گفت : دمای هوا در شهرکرد امروز به 11 درجه خواهد رسید.

وی افزود: کاهش نسبی دما را برای روز دوشنبه در تهران پیش بینی می کنیم و از 40 درجه کنونی به 39 درجه کاهش خواهد یافت.

نقشینه گفت: توفان امروز شمال سیستان و بلوچستان را درمی نوردد و در برخی از ساعات نیز دریای عمان در سمت چابهار مواج خواهد بود.

وی افزود: دیروز دهلران و مهران در استان ایلام با 51 درجه هوا گرم ترین مناطق کشور بود.