کد خبر: ۹۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۱

مقام آمریکایی: باید تصمیم های سیاسی دشواری در سطح وزیران گرفته شود

 یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: باید تصمیم های سیاسی دشواری (در مذاکرات هسته ای وین) گرفت که این امر تنها در سطح وزیران ممکن است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، خبرگزاری فرانسه امروز (شنبه ) از وین، به نقل از این مقام که نامش فاش نشده است، در جمع خبرنگاران افزود: بعضی از مسائل دشوار در روزهای گذشته با کار فراوان حل شده اما تا وقتی در مورد همه چیز توافق نشود، در مورد هیچ چیز توافق نشده است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه گروه های کارشناسی شبانه روز برای حل بعضی از دشوارترین موضوعات مانند زمان بندی حل تحریم ها و موضوع بازرسی ها تلاش می کنند، بسیاری از وزیران روز یکشنبه (14 تیر) بار دیگر به وین برمی گردند.

یک دیپلمات غربی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: به نظر می رسد به پایان راه رسیده ایم؛ موضوعات فنی در متن اصلی و ضمیمه ها رو به پیشرفت است.

فرانس پرس نوشت که گروه 1+5 می خواهد ناظران آژانس بتوانند درباره برنامه هسته ای گذشته ایران در سال 2003 تحقیق کند.

'یوکیا آمانو' دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پنج شنبه گذشته (11 تیر) در تهران با 'حسن روحانی' رییس جمهوری ایران و 'علی شمخانی' دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

آمانو گفت: باور دارم هر دو طرف درک بهتری از بعضی راه های پیشرفت به دست آورده اند هر چند باید کار جدید صورت بگیرد.

وی روز جمعه (دیروز) در دیدار با 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا، او را از گفت وگوها مطلع کرد اما مقامات آمریکایی در این باره توضیحی به خبرنگاران ندادند.

*ایرنا