کد خبر: ۹۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸

دومین سامانه راداری قدیر سپاه رونمایی شد


دومین سامانه راداری قدیر نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر (شنبه ) در جنوب غرب کشور رونمایی و به صورت رسمی از آن بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا رادار قدیر جزو رادارهای سه بعدی برد بلند کشور است که به همت سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوا فضای سپاه مراحل تحقیق ، طراحی و تولید را طی کرده است.

این رادار قادر به کشف اهداف با سطح مقطع بسیار کم و کوچک از دور دست می باشد. هم چنین در خط دید مستقیم ، اهداف را در برد یک هزار و 100 کیلومتری کشف می کند.

همچنین این رادار انواع هواپیماها را در برد 600 کیلومتر و موشک های بالستیک را تا فاصله یک هزار و 100 و ارتفاع 100 کیلومتر کشف و آشکار می کند.

نمونه نخست این رادار در خرداد سال 1393 در منطقه عمومی گرمسار رونمایی و عملیاتی شد و رادار دوم نیز پس از شش ماه کارکرد آزمایشی از عصر شنبه به طور رسمی وارد مدار عملیاتی پدافند هوایی کشور شد.

سومین رادار از این نوع هم اکنون آماده شده و با اتمام عملیات مهندسی در آینده ای نزدیک نصب و راه اندازی خواهد شد.

در آیین رونمایی و بهره برداری از دومین سامانه قدیر نیروی هوافضای سپاه در جنوب غرب کشور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ، سردار سرتیپ پاسدار موسی بختیاری معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم و سردار سرتیپ پاسدار فریدون محمدی سقایی معاون هماهنگ کننده نیروی هوافضای سپاه حضور داشتند.