کد خبر: ۹۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۰

اسپوتنيک: هيات ايرانی با رفع تدريجي تحريمها مخالفت کرد

  يک خبرگزاري روسي در گزارشي به نقل از يک منبع نوشت که تيم مذاکره ايران به ۵+۱ تاکيد کرده که مخالف رفع تدريجي تحريم‌ها است و اينکه همه تحريمها بايد فورا پس از امضا توافق رفع شوند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، يک خبرگزاري روسي خبر داد که تيم مذاکره ايران در مذاکرات هسته‌اي بر لزوم لغو تحريمها بلافاصله پس از امضاي توافق احتمالي نهايي تاکيد کرده است.

در حالي که مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 5+1 در وين همچنان ادامه دارد، يک رسانه روس از مخالفت ايران با لغو تدريجي تحريمها خبر داده است.

خبرگزاري اسپوتنيک امروز شنبه به نقل از يک منبع گزارش داد: «هيات ايراني امروز به 5+1 اطلاع داده که مخالف رفع تدريجي تحريمها است و تاکيد کرده که تحريمها بايد بلافاصله پس از امضاي توافق برداشته شوند».

تاکيد بر لزوم لغو تحريمها همواره از مواضع کليدي ايران در مذاکرات هسته‌اي بوده و خبرگزاريهاي مطرح غربي اين موضوع را يکي از موارد مهم اختلافي تهران و گروه 5+1 براي رسيدن به توافق جامع هسته‌اي اعلام کرده‌اند.

در بخش ديگري از اين خبر هم آمده است: «در صورت شکست مذاکرات هسته‌اي، ايران مفاد و محتواي گفتگوهاي هسته‌اي را از حالت محرمانه درآورده و آنها را منتشر و علني مي‌کند».

*فارس