کد خبر: ۹۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۶

رسیدن آب به تالاب گاوخونی بعد از 10 سال


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه رسیدن آب به تالاب گاوخونی به معنای احیای این تالاب نیست و راه درازی در پیش داریم،گفت: کشاورزان، مردم منطقه شرق اصفهان در رسیدن آب به تالاب گاوخونی از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکردند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حمید ظهرابی در آئین شکرگزاری رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی که به همت تشکل‌های زیست محیطی مرکز استان و مردم اهالی ورزنه و شرق اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید حداقل 176میلیون متر مکعب آب وارد تالاب بین المللی گاوخونی شود تا این تالاب احیا شود، گفت: خواستار همکاری بیشتر کشاورزان و مردم برای صرفه جویی و استفاده اصولی از آب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از مجموعه کشاورزان و اهالی مردم شرق اصفهان که طی 15 روز گذشته با زبان روزه در گرمای شدید و به صورت خود جوش اقدام به لایروبی بخش هایی از رودخانه کرده و با همت و تلاش خود از برداشت های غیر قانونی آب از چاه ها و کانال های غیر مجاز جلوگیری کردند تقدیر و تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش کشاورزان و مردم شرق اصفهان روزی احیای این تالاب بین المللی را جشن یگیریم.

ظهرابی این اقدام اثر بخش مردمی را به عنوان نماد موفقی از همدلی و همزبانی دولت مردم دانست و افزود: با مشارکت شرکت آب منطقه ای چاه های غیر مجاز پلمپ می شود و 10هزار کنتور نیز بر روی چاه های آب کشاورزی نصب می شود.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من اگر مشارکت و همکاری کشاورزان در رسیدن آب به تالاب گاوخونی نبود این اتفاق نمی افتاد، گفت: در واقع کشاورزان منطقه از منفعت زود گذر خود گذشت کرده تلاش کردند از برداشت های غیر مجاز آب جلوگیری کنند و بستر را برای رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی فراهم کنند.

بنابر این گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، تشکل های زیست محیلی مرکز استان و اهالی شرق اصفهان، ورزنه و زیار در این مراسم شکرگزار رسیدن آب به تالاب بین المللی گاوخونی بعد از 10 سال بودند و در این راستا با بالا بردن دستان خودبه سوی آسمان حمد و ثنای خداوند را برای این نعمت به جا آوردند و برای تداوم جاری بودن آب در تالاب بین المللی گاوخونی دعا کردند.