کد خبر: ۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۳

آغاز شماره‌گذاری اتوبوس اسکانیای جدید

وی ادامه داد: درخصوص مراسم عیدفطر نیز تمهیدات خاص ترافیکی درنظر گرفته شده که اطلاعات آن متعاقبا به استحضار هموطنان می رسد.
رییس پلیس راهور ناجا گفت: شماره گذاری اتوبوس های اسکانیای 42 مارال و درسا که نوع جدیدی از مدل های اتوبوس اسکانیا است از پنجشنبه هفته جاری آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک ،سردار تقی مهری روز شنبه در نشست خبری درباره وضعیت اتوبوس های اسکانیا و تمهیدات ترافیکی برای لیالی قدر که در سالن کنفرانس پلیس راهور برگزار شد این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: این اتوبوس ها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و محیط زیست مورد تایید قرار گرفته و برای شماره گذاری به پلیس راهور ناجا ارجاع داده شده است.

سردار مهری ادامه داد: این اتوبوس ها از نظر استحکام سقف، ستون و سازه نسبت به اتوبوس های اسکانیای قبلی مستحکم تر شده و صندلی ها، عایق بندی و سیستم برق رسانی آنها نیز نسبت به گذشته بهتر شده است.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در اتوبوس های اسکانیای جدید از باک های سوخت کشور سوئد استفاده شده است.

مهری افزود: اتوبوس های اسکانیای 42 دوازده کلاسیک از سال 92 به دلیل حوادثی که برای آنها به وجود آمد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران و نظرخواهی از کارشناسان رییس پلیس راهور ناجا متوقف شد.

وی ادامه داد: اتوبوس های 42 دوازده کلاسیک باید به صورت مستمر مورد نظارت واقع شوند تا نقص های گذشته آنها مرتفع شود.

مهری تصریح کرد: همچنان از محل خط تولید شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیای مارال و درسا بازدید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این نوع اتوبوس ها از استاندارد بهتری برخوردارند ادامه داد: هموطنان بدانند پلیس پیگیر حقوق آنها است.

** 70 درصد تصادفات فوتی اتوبوس ها در سه ماه گذشته مربوط به اسکانیا بوده است

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: 70 درصد تصادفات فوتی سر صحنه های اتوبوس ها، در سه ماهه گذشته مربوط به اسکانیا بوده است.

مهری ادامه داد: 10 درصد کل اتوبوس های کشور اسکانیا و 15 درصد کل اتوبوس های بین شهری اسکانیا است.

** تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای لیالی قدر

وی درخصوص اقدامات لیالی قدر نیز اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای لیالی قدر برنامه های خاص ترافیکی را برای تمامی اماکن، مساجد و محل هایی که در آنها برگزار می شود تنظیم کرده است.

مهری افزود: همکاران راهور با آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت برنامه های خاصی را در تمامی شهرها پیش بینی کرده اند و برخی ممنوعیت ها را برای تسهیل در تردد اعمال خواهند کرد.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: امیدواریم همانند سال های گذشته مردم ما را در تردد و ایجاد نظم و امنیت همراهی کنند.

** تردد موتورسیلکت در بین جمعیت راهپیمایان روز قدس ممنوع است

رییس پلیس راهور ناجا درخصوص راهپیمایی روز قدس نیز با بیان اینکه تردد موتورسیکلت ها در بین جمعیت راهپیمایان ممنوع است گفت: با خاطیان به شدت برخورد می شود.

مهری با اشاره به اینکه روز قدس از روزهای بسیار مهمی است که هر ساله به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه رمضان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پلیس راهور برای روز قدس که حرکت ها به سوی مصلی است نیز تمهیداتی برای تردد و ممنوعیت خودروها در نظر گرفته اند.

وی افزود: هموطنان در کلانشهرها سعی کنند از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر استفاده و از آوردن خودروهای شخصی خودداری کنند تا همه هموطنان به راحتی در مسیرها تردد کنند.

وی تصریح کرد: محل هایی برای پارک خودروها در ستادهای برگزاری مراسم عیدفطر در نظر گرفته شده و مسیرها، محدودیت ها و ممنوعیت ها نیز در این روز مشخص شده است.

وی ادامه داد: درخصوص مراسم عیدفطر نیز تمهیدات خاص ترافیکی درنظر گرفته شده که اطلاعات آن متعاقبا به استحضار هموطنان می رسد.