کد خبر: ۹۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۱

10 دلیل غلبه آی‌فون بر اندروید

 دستگاه های اندرویدی در بازار تلفن های هوشمند رقیبی جدی به نام آی‌فون را در کنار خود می بینند. آی‌فون اپل به واسطه کیفیت ساخت بالا و هماهنگی کامل سخت افزار با نرم افزار همواره مجموعه ای جذاب را در اختیار مصرف کننده قرار داده است

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از عصرایران؛  این تلفن هوشمند با دیگر گجت های اپل از جمله رایانه های مک و اپل واچ به خوبی کار می کند و از این رو اکوسیستم قدرتمند و یکپارچه ای شکل می گیرد. توجه داشته باشید به برتری "iOS بر اندروید" اشاره نشده است زیرا خط سیر اپل تنها به پلتفرم مربوط نمی شود بلکه هماهنگی نرم افزار و سخت افزار و این که چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند را در بر می گیرد. در ادامه 10 دلیل به برتری آی‌فون نسبت به اندروید اشاره دارند را ارائه می کنیم.

طرز استفاده آسان

به رغم تمامی وعده های تولیدکنندگان تلفن های اندرویدی برای ساده سازی رابط کاربری و پوسته های اندروید، آی‌فون همچنان در زمینه استفاده آسان با فاصله از آنها قرار می گیرد. همه چیز در آی‌فون به راحتی و در نهایت با یک یا دو کلیک در دسترس کاربر است. این مساله شاید عدم تغییر در ظاهر و احساس مشابه کار با iOS طی سال هایی که از عمر این سیستم عامل می گذرد را به همراه داشته باشد اما می تواند نکته مثبتی نیز محسوب شود زیرا iOS تقریبا به خوبی و مشابه با آن چه در سال 2007 بود، کار می کند.

بدون تردید، طی این سال ها اپل پیشرفت ها و بهبودهایی را در سیستم عامل تلفن هوشمند آی‌فون ایجاد کرده که از آن جمله می توان به سیری، دستیار صوتی اپل و مرکز کنترل اشاره کرد اما فراگیری کار با آی‌فون همچنان بسیار ساده است.

به روزرسانی سیستم عامل

تا اول ژوئن 2015، اندروید لالی پاپ، جدیدترین نسخه این سیستم عامل، روی 12 درصد از دستگاه ها نصب شده بود. بر همین اساس، از هر 10 دستگاه اندرویدی کمی بیشتر از یکی از آنها از ویژگی های طراحی متریال اندروید بهره‌مند شده بودند. در مقابل، 83 درصد از آی‌فون ها جدیدترین نسخه iOS 8 را تا اوایل ژوئن اجرا می کردند.

به غیر از تلفن های هوشمندی مانند سری نکسوس که از اندروید خالص استفاده می کنند، دیگر تولیدکنندگان مانند سامسونگ و ال جی رابط کاربری اختصاصی خود را برای اندروید ارائه می کنند و از این رو به روزرسانی سیستم عامل ممکن است خیلی کند صورت بگیرد. اما تمامی آی‌فون ها می توانند به روزرسانی جدید iOS را در یک روز و یا چیزی نزدیک به آن دریافت کنند. این پویایی قرار نیست به این زودی ها از بین برود.

عرضه بهترین اپلیکیشن ها ابتدا برای آی‌فون

فروشگاه های اپلیکیشن iOS و اندروید در حال حاضر بیش از یک میلیون اپلیکیشن دارند و این رقابت همچنان ادامه دارد. اما آی‌فون همچنان از محبوبیت بیشتری برای توسعه دهندگان برخوردار است و اپلیکیشن های برتر ابتدا برای این سیستم عامل روانه بازار شده و سپس برای اندروید عرضه می شوند. به عنوان مثال، دو سال پس از عرضه اینستاگرام برای آی‌فون این اپلیکیشن برای اندروید نیز عرضه شد. البته این روزها دیگر چنین فاصله طولانی را تقریبا شاهد نیستیم.

عدم اشغال فضا

برای خریداران آینده‌نگر اندروید ارائه راهنماهایی برای حدف و محدود کردن برنامه هایی که فضای زیادی از سیستم را اشغال می کنند، نشانه خوبی نیست. اپل برخی اپلیکیشن های از پیش نصب شده مانند اپل واچ را در آی‌فون ارائه می کند که ممکن است نیازی به آنها نداشته باشید اما همچنان نسبت به تولیدکنندگان اندرویدی در این زمینه عملکرد بهتر و خویشتن داری بیشتری دارد.

کار با رایانه های مک

آی‌فون به خوبی با رایانه های مک کار می کند. به عنوان مثال با ویژگی Continuity در OS X، کاربر می تواند از مک بوک برای ارسال و دریافت پیام های متنی و دریافت و برقراری تماس استفاده کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آی‌فون را در نزدیکی خود داشته باشید.

به لطف آی‌کلاود و همگام سازی همه چیز، کاربر دسترسی آسانی به عکس های گرفته شده با آی‌فون و همچنین اسناد و یادداشت های ایجاد شده در آن از طریق مک دارد.

دوربین هایی فوق العاده

دوربین آی‌فون به طور مداوم و نسل به نسل پیشرفت داشته و عکس هایی با کیفیت بالا و رنگ هایی دقیق تولید می کند. آی‌فون 6 فوکوس خودکار بهبود یافته و همچنین توانایی ضبط ویدیوهایی حرکت آهسته با 240 فریم در ثانیه و ویدیو تایم لپس را ارائه می کند. طی یک مقایسه با دوربین سامسونگ گلکسی S6، تلفن هوشمند سامسونگ در نور کم عکس های بهتری ارائه کرد اما دوربین آی‌فون 6 در محیط باز به ویژه در نور مستقیم خورشید عکس هایی با کیفیت و گرم‌تر ثبت کرد.

پس از گرفتن عکس، به صورت مستقیم از اپلیکیشن Photos اپل ابزارهای ویرایش عکس از توسعه دهندگان شخص سوم در دسترس هستند که در این میان می توان به Camera+ و Effects Studio اشاره کرد.

اپل پی (Apple Pay)

اپل در زمینه خدمات پرداخت با توجه به حضور اندروید پی و سامسونگ پی با رقبایی جدی مواجه است اما در حال حاضر رایج‌ترین روش برای پرداخت های موبایلی اپل پی است. استفاده از این روش بسیار آسان است. آن چه باید انجام دهید نزدیک کردن آی‌فون به ترمینال های پرداخت پشتیبانی شده در پیشخوان و سپس فشار دادن انگشت روی حسگر تاچ آی‌دی است. اپل پی در iOS 9 از شرایط بهتری نیز برخوردار خواهد شد.

کنترلر خانه هوشمند

از دوربین های امنیتی و چراغ های LED تا ترموستات های پیشرفته، آی‌‌فون امکان کنترل آرایه گسترده ای از گجت های خانگی هوشمند از شرکت های مختلف را می دهد. اما HomeKit اپل کنترل خانه را به سطح جدید ارتقا می دهد و کاربر اجازه تنظیم شرایط مختلف با استفاده از سیری را دارد.

به اشتراک گذاری خانوادگی

یک خانواده اپلی که به همراه هم بازی می کنند می توانند به همراه هم نیز پول پس انداز کنند. با به اشتراک گذاری خانوادگی در آی‌فون، اعضای خانواده - تا شش نفر - می توانند خریدهای خود از اپ استور، آی‌تونز و آی‌بوکس را به اشتراک بگذارند. شما همچنین می توانید حساب کاربری آی‌تونز خود را حفظ کنید. هنگامی که فرزندتان قصد دارد خریدی انجام دهد شما هشداری درباره آن دریافت می کنید و از این رو می توانید مدیریت بهتری بر دانلودهای وی داشته باشید. از دیگر ویژگی های به اشتراک گذاری خانوادگی می توان به آلبوم های عکس به اشتراک گذاشته شده، یک تقویم به اشتراک گذاشته شده و توانایی مشاهده موقعیت مکانی کودکانتان در هر زمان روی یک نقشه اشاره کرد.

بهترین پشتیبانی و کمک

هنگامی که با دستگاه اندرویدی خود مشکل دارید می توانید از انجمن های آنلاین یا تماس با شرکت ارائه دهنده خدمات دستگاه خود برای رفع آن استفاده کنید. اما اگر آی‌فون دارید می توانید به پایگاه داده گسترده ای از مقالات سودمند در وب سایت اپل مراجعه کرده، با چت آنلاین کمک لازم را دریافت کنید یا قرار ملاقاتی را با فروشگاه اپل که در نزدیکی شما قرار دارد، تعیین کنید. گوگل چنین رابطه مستقیمی را با مشتریان ارائه نمی کند.