کد خبر: ۹۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲۲

روایت BBC از دو اختلاف باقی مانده در مذاکرات‎

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ی ایران ضمن تاکید بر اینکه توافق هسته ای ایران تا کنون تا این حد نزدیک نبوده است احتمال همکاری در نبرد علیه گروه (تکفیری صهیونیستی داعش) را مطرح کرد.
بی بی سی ، چگونگی برداشتن تحریم ها و دسترسی به سایت های نظامی را دو مانع فعلی در گفتگوهای هسته ای برشمرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک»، گفتگوهای هسته ای ایران ادامه دارد و تلاش می شود قبل از ضرب الاجل هفتم ژوئیه، توافق بدست آید. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ی ایران ضمن تاکید بر اینکه توافق هسته ای ایران تا کنون تا این حد نزدیک نبوده است احتمال همکاری در نبرد علیه گروه (تکفیری صهیونیستی داعش) را مطرح کرد.

شبکه ی تلویزیونی بی بی سی پس از پخش قسمت هایی از صحبت های وزیر امور خارجه ی ایران در پیام ویدئویی اش ، با کارشناس بی بی سی مستقر در وین اتریش گفتگو کرد.

این کارشناس در پاسخ به این که مشکلات باقیمانده در گفتگوهای هسته ای چیست گفت:

معدودی موانع مهم وجود دارد که شامل چگونگی برداشتن تحریم ها و جدول زمانی مربوط به آن می شود. ما گزارش های تائید نشده ای از خبرگزاری ها داریم که نشان می دهد در سطح کارشناسی ممکن است اجماع بدست آمده باشد اما این اجماع باید به تائید همه ی هفت وزیر امور خارجه در روز یک شنبه برسد.

وی افزود: همچنین موضوع دسترسی به سایت های هسته ای ایران نیز مطرح است که مشکوک به انجام دادن کارهای نظامی هستند. ایران گفته است که اجازه ی دسترسی به سایت های نظامی را نخواهد داد.