کد خبر: ۹۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۶۸

شانس توافق چقدر است؟ / حسین موسویان پاسخ می دهد‎

موسویان دیپلمات پیشین هسته‌ای کشور درباره انتشار گزارش PMD از سوی آژانس، گفت:به هرحال ایران و آژانس باید در جهت مختومه کردن پرونده قدیمی و ساختگی همکاری وادعاهای نظامی بودن در مسائل گذشته را با یک انتشار یک گزارش واقع بینانه تمام کنند.
 موسویان دیپلمات پیشین هسته‌ای کشور درباره انتشار گزارش PMD از سوی آژانس، گفت:به هرحال ایران و آژانس باید در جهت مختومه کردن پرونده قدیمی و ساختگی همکاری وادعاهای نظامی بودن در مسائل گذشته را با یک انتشار یک گزارش واقع بینانه تمام کنند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک»، وزرای امور خارجه گروه 1+5 امروز یکشنبه احتمالا به همتایان آمریکایی و ایرانی خود در وین خواهند پیوست تا نتیچه رایزنی‌های فشرده در هتل کوبورگ مشخص شود.



در آستانه ضرب الاجل روز سه شنبه، نشانه‌هایی در قصر نئوکلاسیک کوبرگ که اکنون به هتل تبدیل شده و در هشت روز گذشته مذاکرات میزبان مذاکره کنندگان بوده است، وجود دارد که نشان می‌دهد پایان نزدیک است.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران اواخر روز شنبه به تلویزیون ایران گفت که جو مثبتی بر مذاکرات حاکم است و تمدید مذاکرات برای هیچ کس مطرح نیست و ما تلاش میکنیم که کار را تمام کنیم.

در همین ارتباط با سید حسین موسویان دیپلمات پیشین هسته‌ای کشور، گفت‌وگو کریم. موسویان به آنا گفت که «شانس نهایی شدن توافق در این هفته بالاست. ادامه این گفت‌وگو را می‌خوانید:

ارزیابی شما از مذاکرات وین چیست؟ آیا احتمال تمدید مذاکرات وجود داد؟

مذاکرات رو به پیشرفت و شانس نهایی شدن آن در این هفته بالاست.

صحبت‌های آمانو درباره انتشار گزارش PMD تا آخر سال میلادی(شش ماه دیگر) چه پیامی دارد؟

سفر آمانو به تهران، نتیجه حسن نیت همیشگی ایران در همکاری با است. گزارش جدید آمانو در مورد پایبندی ایران به توافق ژنو نه به خاطر سفر آمانو و یا مذاکرات ایران و 1+5 بلکه برگرفته از واقعیت سیاست و عملکرد ایران است که همواره در روابط با آژانس و روند مذاکرات با 1+5 پایبند به تعهدات خود و البته مصمم به احقاق حقوق خود بوده است.

به هرحال ایران و آژانس باید در جهت مختومه کردن پرونده قدیمی و ساختگی همکاری وادعاهای نظامی بودن در مسائل گذشته را با یک انتشار یک گزارش واقع بینانه تمام کنند.

در پیام ویدوئی آقای ظریف به کشورهای غربی از امضای توافق و در نهایت مبارزه با افراط گرایی گفت. فکر می‌کنید امضای توافق احتمالی هسته‌ای چه تاثیری بر مبارزه با افراط‌گرایی و همچنین تحولات اخیر در منطقه داشته باشد.

به گزاش آنا، توافق هسته‌ای راه را برای همکاری ایران و قدرت‌های جهانی برای همکاری در سایر زمینه‌ها مثل افراط گرایی باز خواهد کرد.