کد خبر: ۹۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۳

بازگشت یک کارگردان پس از 13 سال به سینما

 بازگشت یک کارگردان پس از 13 سال به سینماناصر محمدی کارگردان پس از 13 سال با فیلم عطر شیرین، عطر تلخ به سینمای کشور بازگشت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، عطر شیرین، عطر تلخ عنوان آخرین فیلم بلند سینمایی ناصر محمدی است که پیش تولید آن از این هفته آغاز شده و تا اواسط تابستان با تکمیل فهرست عوامل سازنده جلوی دوربین خواهد رفت.

این کارگردان 69 ساله و پرسابقه سینمای ایران، فیلم عطر شیرین، عطر تلخ را که پروانه ساخت آن صادر شده است، به تهیه کنندگی خودش و براساس فیلمنامه ای از علیرضا اخلاقی کلید خواهد زد.
به گزارش مشاور رسانه ای فیلم عطر شیرین، عطر تلخ، این فیلم که ژانر ملودرام اجتماعی دارد سومین همکاری محمدی با اخلاقی پس از فیلم فرار بزرگ و آخرین فیلمش بوی گل سرخ است.
مشاور رسانه ای فیلم عطر شیرین، عطر تلخ، اشاره ای به دلایل عدم فعالیت 13 ساله این کارگردان در سینمای کشور نکرده است.

عطر شیرین، عطر تلخ قصه زندگی و حدیث عاشقی است. دختر و پسر جوانی با دو سبک زندگی متفاوت، بی توجه به باورهای خانواده دل به یکدیگر می بندند و کاستی های زندگی را با وجود هم پر می کنند؛ اما دختر عاشق دیگری هم هست که با ترغیب خانواده، از کودکی خود را همسر مرد جوان می دانسته و...

ناصر محمدی از کارگردانان قدیمی سینمای ایران است که در نوجوانی، هنگامی که 16 سال بیشتر نداشت، همزمان با تحصیل، عضو گروه هنری کاوه شد و پس از چندین سال فعالیت در تئاتر و سینما، اولین فیلم خود را در سال 47 کارگردانی کرد که این فعالیت تا سال 57 و فیلم «باغ بلور» ادامه پیدا کرد.

این کارگردان که ساخت 2000 دقیقه مجموعه نمایشی برای تلویزیون را در کارنامه دارد، در مقطعی از دهه 80 میلادی در اروپا به فعالیت سینمایی ادامه داد که از جمله مشهورترین کارهای او، می توان به جگوار (محصول مشترک ترکیه، آلمان و آمریکا) اشاره کرد که در کشور آلمان به عنوان یکی از فیلم های پرفروش مطرح شد.

محمدی در سال های پس از انقلاب فیلم های قدیس (1358)، جانبازان (1359)، ملخ زدگان (1361)، محکومین (1362)، فرار بزرگ (1376) و بوی گل سرخ (1381) را کارگردانی کرده است.
منبع: ایرنا