کد خبر: ۹۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۳

چرا برانکو سيدجلال را نمي‌خواهد!

  موضوع جذب سيد جلال حسيني ميان هواداران و سرمربي پرسپوليس شکاف انداخته است، نکته اينجاست که اين موضوع را بايد کميته فني حل مي کرد که اين کميته وجود خارجي ندارد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)،هوادار پرسپوليس، سيدجلال حسيني را مي‌خواهد، هواداران بر اين باورند که او يک مدافع فوق العاده است و با وجود اين مدافع پرسپوليس کمتر گل دريافت مي‌کند اما نکته اينجاست که برانکو چنين فکر نمي‌کند.

ايوانکوييچ به ماريچ علاقه‌مند است و تصور مي‌کند هزينه‌اي که بايد براي سيد جلال پرداخت شود، با رقمي کمتر بايد به هموطن خودش برسد چون او براي پرسپوليس مفيد‌تر است.

درست همينجاست که تضاد شکل مي گيرد، کدام درست مي گويند، باشگاه بايد چه تصميمي بگيرد؟ مقابل هواداران بايستد و سيد جلال را نگيرد يا مقابل سرمربي‌اش قرار بگيرد و سيد جلال را بگيرد؟ اين موضوع سه بحث در ادامه دارد:

اول: باشگاه بايد کميته فني محکمي داشته باشد تا هرگونه شائبه اي را در اين رابطه از بين ببرد. برانکو حق دارد بازيکن انتخاب کند اما بايد در کميته فني آن را حل کند، در واقع مربي بايد از انتخاب هاي خود دفاع کند. شايد ماريچ خصوصيتي دارد که سيد جلال ندارد اما اگر در کميته فني از اين موضوع دفاع شود، بعد ها کميته فني مسئول و پاسخگوي هر اتفاقي خواهد بود.

دوم: يک باشگاه حرفه اي در دو بعد بايد حرکت کند، 1- جلب نظر هوادارانش 2- حفظ نظام و تاکتيک‌هايش

برخي باشگاهها در مواجهه با موج هواداري بازيکن مورد نظر هوادار را جذب مي کنند تا مخاطب از دست ندهند، البته آنها به دنبال بيشتر بليط فروختن هستند و نظامشان يک نظام اقتصادي است . برخي ديگر هم نمي پذيرند و مربي خود را با نظر کميته فني حمايت مي کنند.

سوم: پرسپوليس امروز چه بايد بکند؟ پاسخ به اين سوال بسيار سخت است چون براي اين پاسخ بايد بداني بودجه پرسپوليس و پول جيبش چقدر است و چند بازيکن ديگر بايد با اين بودجه بگيرد و سيد جلال چه رقمي را پيشنهاد کرده است؟

شايد سيدجلال مثلا مبلغ سه ميليارد تومان پيشنهاد داده باشد که پرسپوليس مي‌تواند با اين مبلغ سه بازيکن ميلياردي به خدمت بگيرد. شايد هم مبلغ آنقدر‌ها بالا نباشد که در اينصورت پرسپوليس در حال ارتکاب اشتباه است. با اين توضيح بايد تاکيد کرد کسي جز مسئولان باشگاه نمي‌تواند پاسخ اين سوال را بدهد که گرفتن ماريچ مي‌ارزد يا بايد سيد جلال حسيني را بگيرند؟

با اين وجود کميته فني بايد در مورد توان فني ماريچ نظر بدهد که کميته‌اي در پرسپوليس وجود ندارد و اين يعني سپردن صفر تا صد به برانکو که غير حرفه‌اي است و عجيب و غريب. با اين حال به نظر مي رسد وقتي اين کميته وجود ندارد طبيعتا حق با سرمربي است.

ظاهرا برانکو اعتقاد دارد که سيدجلال تيم را عقب نگه مي دارد و به همين خاطر قصد دارد بازيکن جديدي را در اين پست به خدمت بگيرد.
*مهر