کد خبر: ۹۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۴۱

الميادين: نشانه‌اي از امضاي توافقنامه وين در مهلت تعيين شده وجود ندارد

هیچ نشانه ای از امکان امضای توافقنامه نهایی هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک تا هفتم این ماه (ژوئیه) وجود ندارد

 هیچ نشانه ای از امکان امضای توافقنامه نهایی هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک تا هفتم این ماه (ژوئیه) وجود ندارد.
 
به گزارش پايگاه خبري «تيک»؛ المیادین درباره ورود وزرای امور خارجه گروه پنج به علاوه یک به وین گفت: در چند روز گذشته مذاکرات در سطح کارشناسان ادامه داشت و فقط دیدارهایی بین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی اش انجام شد. ظریف و کری دیروز دستکم دو بار دیدار کردند و امروز هم با یکدیگر دیدار دارند.

خبرنگار این شبکه افزود: وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه امروز به این مذاکرات اضافه خواهند شد تا رایزنی های سیاسی ادامه پیدا کند.

مذاکرات در چند روز گذشته بر مسائل فنی متمرکز بود و این مسئله به تکمیل پیوست های توافقنامه کمک کرد. شمار صفحات توافقنامه و پیوست های آن به هشتاد صفحه می رسد. حل مسائل باقی مانده در متن توافقنامه و پیوست ها به تصمیم سیاسی نیاز دارد که امروز با اضافه شدن وزرای امور خارجه کشورها رخ خواهد داد. نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران دیروز وین را ترک کرد.

وی خاطر نشان کرد: جزئیات لغو تحریمها هنوز حل نشده است، اما به نظر می رسد مسائلی که مربوط به شفافیت درباره ابعاد نظامی است پس از سفر یوکیا آمانو مدیر کل آژانس به تهران در حال حل شدن است.

 سخنان عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران در رد کردن گزینه تمدید مذاکرات، به معنای آن نیست که تمدید مذاکرات به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود. هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که بتوان گفت تا هفتم این ماه (ژوئیه) توافقنامه نهایی به دست خواهد آمد یا نه. همه طرف ها تلاش می کنند طرف مقابل را زیر فشار قرار دهند.